English

رضا جهانپور:

ایجاد ۳۸۸ طرح اشتغالزایی برای ۴۵۷ مددجوی کمیته امداد تایباد

رییس کمیته امداد تایباد بیان کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد به تعداد ۴۵۸۰ خانوار با جمعیت ۹۳۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کند که این تعداد خانوارهای شهری و روستایی را دربر می‌گیرد.

ایجاد ۳۸۸ طرح اشتغالزایی برای ۴۵۷ مددجوی کمیته امداد تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا جهانپور رییس کمیته امداد تایباد در سخنانی اطلاع رسانی کرد: از ابتداء امسال تاکنون با اجرای تعداد ۳۸۸ طرح اشتغالزایی بستر شغل پایدار برای ۴۵۷ مددجوی تحت پوشش این نهاد ایجاد شده است.

جهانپور همچنین اضافه کرد: برای ایجاد این تعداد طرح اشتغال‌زایی تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۸۳ میلیارد ریال به مددجویان بیکار و جویای کار با بازپرداخت پنج الی هفت ساله پرداخت شده است.

رییس کمیته امداد تایباد در ادامه اظهار کرد: ۴۱۰ طرح اشتغال زایی سهمیه امسال شهرستان بوده است و خوشبختانه ۳۹۰ مورد آن با همکاری بانک‌های عامل اجرا و ۹۵ درصد تسهیلات اختصاصی به شهرستان جذب شده است همچنین بیش از ۸۰ درصد طرح‌های اجرا شده در زمینه خدمات بوده و دامپروری و صنایع دستی در رده‌های بعدی قرار دارد.

وی تاکید کرد: اکنون چهار ناظر بر ۱۳۱۶ طرح اشتغال در شهرستان نظارت دارند، در راستای توانمندسازی مددجویان از ابتداء امسال تاکنون ۳۴۵ نفر از مددجویان تحت پوشش، از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند  و برای ۴۸ مددجو در کارگاه‌ها و مراکز صنعتی کاریابی صورت گرفته است.

جهانپور در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد به تعداد ۴۵۸۰ خانوار با جمعیت ۹۳۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کند که این تعداد خانوارهای شهری و روستایی را دربر می‌گیرد.

رییس کمیته امداد تایباد یادآور شد: امسال تعداد ۲۲۲ دستگاه آبگرمکن، ۱۶۷ سری جهیزیه به نوعروسان، ۹۵ عدد کولر آبی، ۲۵ عدد بخاری گازی، ۶ عدد ویلچر، ۱۴ عدد تخت و تشک مواج، ۷ عدد تخت، ۲ عدد دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن و نیز بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی با کمک خیرین تهیه و به جامعه هدف تحویل شده است.

جهانپور در خاتمه متذکر شد: همچنین این نهاد خدماتی در راستای ترویج فرهنگ آموزش در حوزه خانواده به ۸۶ نفر از نوعروسان روش‌های سبک زندگی و به ۱۲۸ نفر از مددجویان جویای کار موضوعات اشتغال زایی و کارآفرینی آموزش داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر