English

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل شنبه ۶ بهمن ماه ۱۳۹۷

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل شنبه 6 بهمن ماه را گزارش می کند.

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل شنبه 6 بهمن ماه 1397

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل شنبه 6 بهمن ماه 1397 را می توانید در ادامه بخوانید:

شهادت 2 فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست   

روز جمعه(5 بهمن ماه)، نظامیان صهیونیست در پاسخ به اعتراضات فلسطینیان که به سمت آن ها سنگ پرتاب می کردند، اقدام به تیراندازی کردند که این اقدام موجب شهادت دو جوان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از موافقت خود با بازگشایی دولت به مدت 3 هفته تا تاریخ 15 فوریه خبر داده است. ترامپ پیش از این تهدید کرده بود تا زمانی که طرح وی مبنی بر احداث دیوار مرزی با مکزیک تامین مالی نشود، به تعطیلی دولت خاتمه نخواهد داد.

آمریکا خواستار حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد از "خوان گیدو" رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور این کشور شده است. شورای امنیت، امروز(6 بهمن ماه) به درخواست آمریکا در مورد بحران سیاسی بوجود آمده در ونزوئلا تشکیل جلسه می دهد.

سازمان ملل متحد از آتش سوزی در 2 انبار مواد غذایی متعلق به این نهاد در بندرالحدیده یمن خبر داده است. این نهاد از سپتامبر سال گذشته به دلیل درگیری های داخلی یمن قادر به دسترسی به ذخایر غذایی خود در شهر الحدیده نبوده است.

خبرگزاری رویترز از احتمال حضور "ملاغنی برادر" یکی از رهبران بلندپایه طالبان، در مذاکرات با ایالات متحده آمریکا در دوحه قطر خبر داد. ملا غنی برادر در اکتبر سال 2018 از زندانی در پاکستان آزاد شده بود. وی اخیرا به سمت ریاست دفتر طالبان در قطر منصوب شده است.

دستاورد نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس چه بود؟ 

با پایان گرفتن نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، گفتگوهای طرف های مختلف با یکدیگر، همچون دستاورد اصلی این نشست عنوان شده است. ارتقای فهم از مسائل سیاسی و اقتصادی بین الملل نیز از جمله دستاوردهای مثبت نشست امسال ذکر شده است.جنگ تجاری چین-آمریکا، آینده اقتصاد جهانی، برگزیت و بحران ونزوئلا از جمله محورهای اصلی مورد بحث در نشست امسال بودند.

"جلیقه زردها" در فرانسه، بار دیگر روز شنبه(6 بهمن ماه) علیه دولت مکرون و سیاست های وی دست به اعتراض می زنند. سازمان دهندگان تظاهرات، اعتراضات در پاریس و شمار دیگری از شهرهای فرانسه را برنامه ریزی کرده اند. این یازدهمین هفته از اعتراضات جلیقه زردها بر علیه سیاست های دولت مکرون است.

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی هیاتی را به سودان اعزام کرده تا به دولت این کشور به ریاست عمرالبشیر در مواجهه با چالش ها و مشکلات اقتصادی کمک کنند. سودان از دسامبر 2018 به دلیل افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی بویژه نان، دستخوش ناآرامی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه