English

مروری بر مهم ترین اخبار بین الملل چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷

اهم اخبار بین الملل 3 بهمن ماه 1397 را در این گزارش می خوانید.

مروری بر مهم ترین اخبار بین الملل چهارشنبه 3 بهمن 1397

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، مهم ترین اخبار پیش آمده در 3 بهمن 1397 را در زیل بخوانید:

ونزوئلا آمریکا را به مهندسی کودتا متهم کرد

*"دلسی رودریگز" معاون رئیس جمهور ونزوئلا از تلاش آمریکا برای مهندسی کودتا در ونزوئلا خبر داد. این اظهار نظر رودریگز در شرایطی اعلام می شود که اپوزیسیون ونزوئلا از مردم خواسته است تا روز چهارشنبه(3 بهمن ماه) به خیابان ها بریزند و علیه دولت تظاهرات کنند. مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در پیامی ویدئویی به مردم ونزوئلا گفته بود که ایالات متحده آمریکا حامی معترضان ونزوئلایی است. 

گفتگوی پوتین و اردوغان در مورد سوریه

*ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مسکو پایتخت روسیه دیدار کردند. مقام های ترک اعلام کرده اند که محور اصلی گفتگوها، در مورد ایجاد "منطقه امن" تحت کنترل ترکیه در شمال سوریه خواهد بود. اردوغان هدف از ایجاد این منطقه امن را دور کردن تروریست ها از مرزهای ترکیه عنوان کرده است.

آمریکا بر شکل گیری ائتلاف علیه ایران اصرار دارد

* مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد داووس گفت: ایالات متحده آمریکا مصمم است تا به ائتلاف های گوناگونی بر علیه ایران در منطقه خاورمیانه شکل دهد. پمپئو ایران را مهمترین خطر برای خاورمیانه عنوان کرده است.

ساعت گفتگوی تلویزیونی سید حسن نصرالله مشخص شد

*شبکه خبری المیادین اعلام کرده که غسان بن جدو، گزارشگر این شبکه ساعت هشت و نیم شب شنبه به وقت بیروت و ساعت ده شب به وقت تهران با سید حسن نصرالله  مصاحبه‌ مفصلی خواهد داشت. این گفتگو در واقع خط بطلانی است بر شایعاتی که در مدت اخیر در مورد وضعیت سلامت نصرالله مطرح شده بود.

انفجار در لاذقیه 1 کشته و 14 زخمی بر جا گذاشت

*انفجار خودرو بمبگذاری شده در لاذقیه سوریه، 1 کشته و 14 زخمی بر جا گذاشت. لاذقیه از جمله مناطقی بوده است که از شروع بحران سوریه، چندان تحت تاثیر درگیری ها قرار نداشته است. 

مغز متفکر حمله به پایگاه نظامی دولت افغانستان کشته شد

*اداره امنیت ملی افغانستان از کشته شدن مغز متفکر حمله طالبان به یک پایگاه نظامی این کشور در ولایت میدان وردک خبر داد که موجب کشته شدن حداقل 65 نفر شده بود. نام فرد مذکور "نعمان" ذکر شده است. 7 تن دیگر از همکاران این فرد نیز در حمله نیروهای افغان کشته شده اند.

ملاقات رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با بن سلمان

*"سرگی ناریشکین" رئیس بخش خارجی سرویس اطلاعاتی روسیه موسوم به SVR، با ولیعهد عربستان "محمد بن سلمان" و رئیس سازمان اطلاعاتی این کشور دیدار کرد. جزئیات چندانی از این ملاقات به رسانه ها درز نکرده است.

حمله انتحاری به پایگاه نیروهای وابسته به ترکیه

*یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در مقابل پایگاه گروه احرار الشرقیه تحت حمایت آنکارا که در شهر عفرین قرار دارد منفجر شد، در پی این انفجار تعدادی از نیروهای این پایگاه کشته و زخمی شدند.

توئیت جدید ترامپ خطاب به دموکرات ها 

*دونالد ترامپ، بار دیگر درتوئیت خود دموکرات های کنگره را مسئول تعطیلی دولت آمریکا دانست و تاکید کرد که تنها در صورتی تعطیلی دولت را پایان می‌دهد که مبلغ ۵.۷ میلیارد دلار اعتبار برای ساخت دیوار مرزی آمریکا با مکزیک تامین شود.

سوریه، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد

*بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرده است که اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدامی برای متوقف ساختن حملات اسرائیل به سوریه انجام ندهد، این کشور از حق دفاع از خود استفاده خواهد کرد و به فرودگاه تل آویو حمله می کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه