English

ونزوئلا آمریکا را به مهندسی کودتا متهم کرد

"دلسی رودریگز" معاون رئیس جمهور ونزوئلا، آمریکا را به تلاش برای مهندسی کودتا در این کشور متهم کرد.

ونزوئلا آمریکا را به مهندسی کودتا متهم کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، معاون رئیس جمهور ونزوئلا، همتای آمریکائی اش را به تلاش صریح برای انجام کودتا در کشورش متهم کرد.

"دلسی رودریگز" گفت:"یانکی به خانه برو. ما به آمریکائی ها اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی دهیم". این اظهارات در شرایطی عنوان می شوند که اپوزیسیون ونزوئلا روز چهارشنبه(3 بهمن ماه) از مردم برای برگزاری تظاهرات خیابانی دعوت به عمل آورده است.

اظهارات رودریگز در واکنش به اقدام معاون رئیس جمهور آمریکا مایک پنس عنوان شده اند که ویدئویی را در توئیتر منتشر کرده بود و مادورو را رئیس جمهوری دیکتاتور معرفی کرده بود که هیچ مشروعیتی برای ماندن در قدرت ندارد. وی در بخشی از این ویدئو گفته است:"همچنان که مردم ونزوئلا خود را برای تظاهرات خیابانی چهارشنبه آماده می کنند من به نمایندگی از آمریکا به آن ها می گویم که ما با شما هستیم". 

وزیر ارتباطات ونزوئلا "جرج رودریگز"، مایک پنس را متهم کرده است که به معترضان دستور داده تا در جریان اعتراضات خود، خشونت به خرج دهند. این اظهارات پس از آن عنوان می شوند که گروهی از سربازان در یک پست فرماندهی نظامی در شمال کاراکاس پایتخت ونزوئلا بر علیه مادورو شورش کردند و با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی از مردم خواستند تا برای حمایت از آن ها به خیابان ها بریزند. آن ها پس از آنکه مقرشان توسط پلیس و واحدهای نظامی محاصره شد، تسلیم شدند. 27 نفر در این رابطه بازداشت شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه