English

آمریکا خواستار حمایت شورای امنیت از "خوان گیدو" شد

آمریکا خواستار حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد از "خوان گیدو" رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور این کشور شده است. شورای امنیت، امروز(6 بهمن ماه) به درخواست آمریکا در مورد بحران سیاسی بوجود آمده در ونزوئلا تشکیل جلسه می دهد.

آمریکا خواستار حمایت شورای امنیت از "خوان گیدو" شد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، ایالات متحده آمریکا به دنبال آن است تا شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای از مجمع ملی ونزوئلا به عنوان تنها نهاد کاملا دموکراتیک در این کشور حمایت کند. موضوعی که احتمالا با مخالفت روسیه مواجه خواهد شد.روز شنبه(6 بهمن ماه)، شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست ایالات متحده آمریکا تشکیل جلسه خواهد داد تا در مورد بحران سیاسی ونزوئلا بحث و گفتگو شود. این اقدام در شرایطی انجام می شود که ایالات متحده آمریکا و شماری از کشورهای آمریکای لاتین، "خوان گیدو" را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا مورد شناسایی قرار داده اند و از "نیکلاس مادورو" خواسته اند تا از قدرت کناره گیری کند.

وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو و وزیر خارجه ونزوئلا جرج آرازا و شماری از دیگر وزرا قرار است 15 عضو شورای امنیت را در سخنرانی خود خطاب قرار دهند. در آستانه تشکیل جلسه شورای امنیت، ایالات متحده آمریکا اقدام به تهیه پیش نویس بیانیه ای برای ارائه به این شورا کرده است. بنا بر تایید خبرگزاری رویترز، این بیانیه خواستار حمایت همه جانبه از مجمع ملی ونزوئلا به عنوان تنها نهاد واقعا دموکراتیک در این کشور شده است.   

با این حال، "واسیلی نبنزیا" سفیر روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرده مسکو با هر تلاشی از سوی آمریکا برای تحت فشار قرار دادن شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت به رسمیت شناخت "خوان گیدو" به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا مخالفت خواهد ورزید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه