English

شهادت ۲ فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست

روز جمعه(5 بهمن ماه)، نظامیان صهیونیست در پاسخ به اعتراضات فلسطینیان که به سمت آن ها سنگ پرتاب می کردند، اقدام به تیراندازی کردند که این اقدام موجب شهادت دو جوان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه شد.

شهادت 2 فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه(5 بهمن ماه)، نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، در پاسخ به معترضان فلسطینی که به طرف آن ها سنگ پرتاب می کردند اقدام به تیراندازی کردند که این امر موجب شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن 1 تن دیگر شد. ساکنان روستای سیلواد در نزدیکی رام الله که جوان شهید شده اهل آنجا بوده است نام وی را "ایمان حامد" ذکر کرده اند. 

در رویدادی مشابه در نوار غزه نیز، یک فلسطینی جان خود را به دلیل تیراندازی نظامیان صهیونیست از دست داد. "اشرف القدرا" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: اهب عابد 25 ساله، با تیراندازی نظامیان صهیونیست در شرق رفح به شهادت رسید. خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در بیمارستان حاضر بوده است اعلام کرده که جوان فلسطینی شهید شده از ناحیه قلب هدف قرار گرفته است. 

هزاران نفر از مردم غزه در مرزهای مشترک با اسرائیل جمع شدند که نیروهای اسرائیلی با استفاده از گاز اشک آور و گلوله جنگی سعی در متفرق کردن آن ها داشتند. تظاهرات روز جمعه فلسطینیان علیه اسرائیل اولین حرکت از این نوع پس از نقض آتش بس غیر رسمی میان اسرائیل و حماس بوده است. این آتش بس موجب شده بود تا دولت قطر ماهانه مبلغ 15 میلیون دلار را به غزه از طریق اسرائیل تحویل دهد. 

روز پنجشنبه، حماس اعلام کرده بود که دیگر این مبلغ را قبول نخواهد کرد زیرا اسرائیل به توافق آتش بس با این جنبش احترام نمی گذارد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه