English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد:

هتل بوتیک‌ها صنعت هتلداری را تغییر دادند

هتل بوتیک‌ها می‌توانند عاملی مناسب برای بهبود وضعیت رکود بازار هتل‌ها و رونق اقتصاد گردشگری باشند که این مهم با بازسازی خانه‌های تاریخی و تغییر کاربری به عنوان یک راهبرد حفاظتی برای این اماکن تاریخی است.

هتل بوتیک‌ها صنعت هتلداری را تغییر دادند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع درآمدزا پس از صنایع نفت و خودروسازی مورد توجه تمام کشورهای جهان قرار دارد. توسعه گردشگری می‌تواند به عنوان یک بخش اقتصادی پیشرو، زمینه‌ساز توسعه پایدار شود و همچنین اثرات سرریز مثبت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشور و سطح بین‌المللی داشته باشد.

امروز اکثر شهرهای جهان چنان جذابیتی را به دست آورده‌اند که همه ساله میزبان جمع کثیری از گردشگران داخلی و خارجی هستند. ناگفته نماند گردشگری شهری به طور عموم تحت تأثیر بخش اقامتی است و هتل یکی از بخش‌های اصلی و پویای صنعت گردشگری در هر کشور است. امروز به دلیل مورد توجه قرار گرفتن شرایط پایداری و اهمیت مسائل محیط زیستی، اجتماعی-فرهنگی، سلایق بسیاری از گردشگران در بحث اقامت تغییر کرده و تقاضاهای روزافزونی برای انواع مختلفی از هتل‌ها مانند هتل‌های بوم گردی، اکولوژها، هتل‌های سبز و هتل بوتیک‌ها به وجود آمده است. هتل بوتیک از معماری و طراحی منحصر به فردی تشکیل شده است که به طور غالب بر اساس معماری منطقه بوده و دارای کمترین اثرات مخرب بر محیط زیست هستند.

 

هتل-بوتیک

 

اهمیت این موضوع سبب شد تا خبرنگار خبرگزاری موج به گفت وگو با «محمدحسام خدابنده» کارشناس گردشگری و هتلداری بنشیند.

 

فرهنگ، تاریخ و اصالت مهمترین ویژگی هتل بوتیک‌ها

خدابنده، با بیان اینکه گردشگران در هتل بوتیک‌ها قدیمی‌ترین اشیاء، خاص‌ترین فضاهای زندگی و حتی زندگی در دل طبیعت را تجربه می کنند، گفت: با توجه به اینکه این ظرفیت‌ها در نقاط مختلف کشور به حد کافی وجود دارد و مطالعات کمتری در زمینه هتل بوتیک‌ها در کشور انجام شده لذا لازم است تا در مناطق مختلف این بررسی صورت بگیرد و تأثیری که این نوع هتل ها می توانند بر توسعه گردشگری شهری داشته باشند بررسی شود.

وی در ادامه بیان داشت: مهمترین ویژگی‌های هتل بوتیک، فرهنگی بودن، تاریخی بودن و اصالت آن است. این نوع از هتل‌ها بخشی از یک زنجیره نیستند و خدمات منحصر به فرد و جالبی را فراهم می‌آورند. هتل بوتیک‌ها با داشتن فضای تعاملی مانند سالن نشیمن و کتابخانه با مرکزیت رویدادهای اجتماعی و ویژگی‌های متعدد و با کیفیت مختص اتاق شناخته می‌شوند.

 

هتل بوتیک‌ها 1

 

هتل بوتیک‌ها صنعت هتلداری را تغییر دادند

این کارشناس هتلداری، با توضح اینکه برای نخستین بار در 1980 هتل بوتیک‌ها پا به عرصه ظهور گذاشتند، بیان کرد: دو هتل بوتیک اولیه یکی در محل کنسینگتون جنوبی لندن به نام هتل بلیز و دیگری هتل بدفورد از نخستین هتل بوتیک‌ها در جهان هستند. در واقع و بنابر عقیده بسیاری از کارشناسان ظهور هتل بوتیک‌ها به عنوان واکنشی علیه توریسم انبوه مطرح شده است که منشاء آن در تکامل برخی از موسسات معروف به تخت خواب و صبحانه است. در واقع برای هتل بوتیک تعریف واحدی وجود ندارد بلکه ارائه ویژگی‌های آن است که می‌تواند آن را تعریف کند. پذیریش این مفهوم به درک مشتریان از آنچه انتظار دارند مربوط می‌شود.

Zanjan-BoutiqueHotel-2

 

انواع هتل بوتیک

وی در ادامه بیان داشت: هتل بوتیک‌ها را می توان به دو دسته هتل بوتیک هایی که در محدوده شهری قرار دارند و هتل بوتیک‌هایی که در مقصدهای تفریحگاهی و دنج استقرار یافته‌اند، تقسیم کرد. هتل بوتیک‌های شهری تنها به خاطر قابلیت دسترسی شان انتخاب نمی‌شوند بلکه افراد گاهی به دلیل ویژگی‌های شهری که اینگونه هتل‌ها در آن قرار دارند آنها را ترجیح می‌دهند. هتل بوتیک‌های تفریحگاهی، مدرن و دارای عنصر محلی خلوت و در گوشه‌هایی از جزیره‌ها یا مناطق کوهستانی قرار گرفته‌اند.

 

بیشتر بخوانید: 

شرایط برای سفر گردشگران آذربایجانی به ایران را سخت کردند / باید سیم کارت مناسب برای رفع نیاز گردشگران تامین شود

سال گذشته در مجموع ۵۷.۱ میلیون شب اقامت داشتیم

روشن شدن بارقه امید با دستاوردهای مثبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

برنامه‌ریزی جدید برای گردشگران طبقه متوسط و متوسط به پایین

 

آغاز هتل بوتیک‌ها در ایران

خدابنده با بیان اینکه هتل بوتیک‌ها، در ایران از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: از سال 1397، توجه بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی به ظرفیت اماکن تاریخی و قدیمی بدون استفاده در بافت سنتی شهرها جلب شد و هم اکنون این ظرفیت برای تبدیل کاربری بناهای تاریخی معطل به هتل بوتیک استفاده می‌شود. وجود تعداد زیادی از بناها و ساختمان‌های قدیمی باعث شده تا هتل بوتیک‌هایی در کشور ساخته شود. در واقع این هتل‌ها می‌توانند به عنوان مرکز رشد نوآوری و فناوری در نظر گرفته شود و یک عامل کلیدی در توسعه اقتصادی شهری محسوب شوند. همچنین احداث مراکز اقامتی و هتل‌هایی با طراحی پایدار و لوکس در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری پایدار است و این امر نقش هتل بوتیک‌ها را در بعد زیست محیطی توریسم شهری نیز پررنگ می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه