English

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

شرایط برای سفر گردشگران آذربایجانی به ایران را سخت کردند / باید سیم کارت مناسب برای رفع نیاز گردشگران تامین شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هم‌چنان معتقدیم که باید سیم کارت مناسب برای رفع نیاز گردشگران تامین شود و این کار استدلال دارد نه تنها برای آنها (گردشگران خارجی) بلکه برای مجموعه های اصلی در کشور که خدمات مسافری می دهند باید این ظرفیت برای آنها فراهم شود.

شرایط برای سفر گردشگران آذربایجانی به ایران را سخت کردند / باید سیم کارت مناسب برای رفع نیاز گردشگران تامین شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه نشست هیات دولت گفت: کشورهای عضو اکو بالغ بر نیم میلیارد نفر جمعیت دارند و یک سازمان اقتصادی منطقه است که امسال اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب کردند.

وی در ادامه در رابطه با کاهش سفر گردشگران آذربایجانی به ایران تصریح کرد: سفر گردشگرانی که از کشورهای آذربایجان داشتیم و شاید دومین منبع گردشگری ما بودند به خاطر عدم همکاری دولت آذربایجان و بستن خیلی از مرزهای زمینی کاهش یافته است. ما در مرزهای مشترک به ویژه مرز بیله سوار که یک میلیون و دویست میلیون نفر گردشگر از آن داشیم شاهد کاهش حضور گردشگران بودیم. من در یک سال گذشته از بخش‌های مختلف بازدید داشتم و سرمایه گذاری‌هایی انجام شده بود برای جذب گردشگر اما متاسفانه شرایط را برای سفر گردشگران آذربایجانی به ایران سخت کردند.

ضرغامی تاکید کرد: گردشگری حق همه مردم دنیاست و این شعار ماست و همه کشورها باید زمینه‌های این کار را فراهم کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: ما رایزنی‌هایی را انجام می دهیم و من امروز در دولت گزارشی را در این رابطه ارایه کردم و امیدوارم رایزنی‌هایی که در بخش‌های مختلف به ویژه در دستگاه دیپلماسی انجام می شود به سمتی برود که این مشکل برطر ف شود.

وی در رابطه با سیم کارت‌های بدون فیلتر برای گردشگران تصریح کرد: ما هم‌چنان معتقدیم که باید سیم کارت مناسب برای رفع نیاز گردشگران تامین شود  و این کار استدلال دارد نه تنها برای آنها (گردشگران خارجی) بلکه برای مجموعه های اصلی در کشور که خدمات مسافری می دهند باید این ظرفیت برای آنها فراهم شود. بعد از پیشنهادی که من دادم در کمیته‌های مربوطه که مسئول رسیدگی به این موضوع هستند مساله بررسی شده و تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته و امیدوارم در چند روز آینده که نتیجه اعلام می شود بتوانیم این امکان را برای گردشگران فراهم کنیم.

ضرغامی گفت: ما می توانیم پیام رسان‌های داخلی را برای ایرانیانی که خارج از کشور می روند و یا برای گردشگران خارجی توجیه و توصیه کنیم. ولی تا زمانی که این برناهم‌ها تعمیم پیدا کند و عادت شود نیاز به زمان داریم و اینها حداقل خدمات اولیه است که باید در اختیار گردشگر خارجی قرار گیرد و اگر فراهم نشود نمی‌توانیم انتظار رونق گردشگری را داشته باشیم.

 

بیشتر بخوانید:

روشن شدن بارقه امید با دستاوردهای مثبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

نظارت بر حجاب گردشگران خارجی انجام می شود / لغو روادید با 50 کشور در دستور کار قرار دارد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی