English

بناهای تاریخی، فرهنگی فارس میزبان فعالان گردشگری چین

روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: گروه فعالان گردشگری کشور چین از شهرهای پکن، گوانجو، شن زن و شانگهای وارد شیراز شدند و از یادمانهای تاریخی شیراز دیدن کردند.

بناهای تاریخی، فرهنگی فارس میزبان فعالان گردشگری چین

به گزارش خبرگزاری موج فارس، روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اعلام کرد: این گروه گردشگران از مجموعه‌های تاریخی_فرهنگی آرامگاه لسان‌الغیب حافظ شیرازی و آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی بازدید کردند و با این دو شاعر پرآوازه ایران و جهان بیشتر آشنا شدند.

بر اساس این گزارش بازدید از مجموعه زندیه ارگ کریم‌خانی نیز از دیگر برنامه های فعالان گردشگری کشور چین بود که در طی این تور آشناسازی گردشگران چینی از بنای عظیم ارگ کریم‌خان زند بازدید کردند و معماری شگفت‌انگیز ایرانیان در آن دوره را در این بنای تاریخی مشاهده کردند.

این گروه که اغلب در حوزه تور گردانی، هتل داری، آموزش گردشگری و... فعالیت دارند در برنامه روز دوم سفر به استان فارس در مجموعه جهانی و بهشت گونه باغ ارم شیراز که به دلیل تعدد بی‌نظیر مجموعه‌ای از گیاهان گوناگون به باغ گیاه‌شناسی شهرت یافته است و کاخ بی‌نظیری که در دل این مجموعه بناشده، حضور یافتند.

 این گروه در ادامه از مسجد زیبای نصیر الملک شیراز که دارای شهرت جهانی است بازدید نموده و در کنار کاشی‌های کاری‌های بی‌نظیر مسجد صورتی و درک‌ها و ارسی‌های با شیشه‌های رنگی عکس‌های یادگاری گرفتند.

همچنین خانه تاریخی نصیر الملک متعلق به حاج حسنعلی نصیر الملک شیرازی در دوره قاجار که از زیباترین خانه‌های تاریخی ایران است دیگر جاذبه‌ گردشگری تاریخی شیراز بود که مورد بازدید و استقبال بی‌نظیر گروه قرار گرفت و در این مکان سید مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به استقبال مهمانان کشور چین رفت.

درطی این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی فارس ضمن خوشامدگویی به میهمانان با آن‌ها گفتگو کرد و گروه فعالان گردشگری چین پس از ثبت خاطرات خود در این یادیود تاریخی مهم شهر شیراز، به قصد بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید شیراز را ترک کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه