English

شهردار کرمانشاه:

بازنگری طرح تفصیلی شهر کرمانشاه اولویت اول معاونت شهرسازی است

شهردار کلان‌شهر کرمانشاه با تاکید بر مهم بود طرح تفصیلی شهر کرمانشاه گفت: ایجاد سه زون جدید تجاری اداری، مسکونی و باغ شهر آینده کرمانشاه را رقم می‌زند.

بازنگری طرح تفصیلی شهر کرمانشاه اولویت اول معاونت شهرسازی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، نادر نوروزی در اولین جلسه کمسیون شهرسازی اظهار داشت: این کمسیون از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه تصمیمات مهم درخصوص رشد شهر و توازن از لحاظ سطح و ارتفاع در آن اتخاذ می‌شود.

وی افزود: متأسفانه بدلیل تصمیمات اتخاذ شده در گذشته، اکنون شاهد این هستیم که شهر کرمانشاه بصورت نامتوازن رشد کرده است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: شهرک های احداث شده بصورت خودجوش و بدون رعایت ضوابط ایجاد شده است همچنین مغازه های سطح شهر بدون پیش بینی ضوابط شهرسازی احداث شده است.

نوروزی با بیان اینکه اکنون کار مهم ما این است که ضوابط شهرسازی را چه در سطح و چه در ارتفاع ایجاد کنیم ادامه داد: در مناطق یک، چهار و برخی از نقاط منطقه پنج از لحاظ ارتفاع شاهد تورم هستیم لذا طرح تفصیلی شهر باید توسط مشاور بازنگری و زون به زون اجرا شود.

وی با بیان اینکه واحدهای تجاری باید ساماندهی شوند گفت: مناطق هشت گانه باید نسبت به این موضوع اقدام جدی داشته باشند.

شهردار کلان‌شهر کرمانشاه با تاکید بر مهم بود طرح تفصیلی شهر خاطرنشان کرد: سه زون جدید تجاری اداری، باغ شهر و مسکونی باید احداث شود که ظرف مدت سه ماه آینده مکان آن باید توسط مشاور مشخص گردد.

نوروزی با بیان اینکه قیمت تجاری در برخی از نقاط شهر کرمانشاه پنج الی هفت برابر مسکونی است گفت: این یعنی توازن وجود ندارد، ازسوی دیگر در بافت فرسوده شهر چه از لحاظ تردد و چه توقف دارای مشکل هستیم، بافت فرسوده کرمانشاه ظرفیت ندارد و ضوابط شهرسازی آن باید مشخص شود.

وی با اشاره به موضوع تاریخی شهر کرمانشاه در ساخت و ساز بیان کرد: در دهه چهل حدود ۶۵ سال پیش شهرک کیهانشهر ایجاد می‌شود با عرض معابر خوب، درحالی که آن زمان نیازی نبوده اما احساس شده که در آینده کاربردی خواهد شد، بلوار نوبهار حدود ۶٠ سال، شهرک الهیه ۴٠ سال پیش و... که مرکزیت آنان دارای ضوابط شهرسازی است اما حاشیه آن دارای ضوابط نیست.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه بعد از انقلاب ٣٠ شهرک به شهر کرمانشاه اضافه شده که مغایر ضوابط شهرسازی است گفت: متأسفانه جلوگیری از ساخت و ساز در حریم صورت نگرفته است، بیش از هزار باغ ویلای غیرمجاز در شهر کرمانشاه ساخته شده است که باید به کمسیون ماده صد بروند. 

نادر نوروزی با ابراز تاسف از ارائه خدمات برخی از نهادهای دولتی و خدماتی به باغ های غیرمجاز اظهار داشت: در قانون اقتصاد موضوعی وجود دارد بنام عرضه و تقاضا که اکنون تقاضا برای باغ شهر وجود دارد، لذا باید زون باغ شهر ایجاد شود آنهم براساس ضوابط شهرسازی و قانونی که در این زمینه نیز مشاور باید مکان آن‌را مشخص کند.

وی مسئله بعدی را بلند مرتبه سازی دانست و با بیان اینکه در منطقه یک و چهار ساخت و ساز اشباع شده است تأکید کرد: زون سوم باید بلند مرتبه سازی باشد که بتوان پروانه ساخت تا ١١ طبقه با مصوبه کمسیون ماده ۵ را صادر کرد.

شهردار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برج سازی موضوع مهم کنونی و آینده کرمانشاه است خاطرنشان کرد: این موضوع مهم باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شود لذا این موارد هدف اصلی معاونت شهرسازی است.

نوروزی در پایان بیان کرد: اما برای رسیدن به این اهداف و تا آن زمان باید کار درمانی انجام شود، در جایی که امکان وجود دارد مجوز ساخت بصورت هرمی داد و پذیره نیز بصورت هرمی محاسبه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه