English

رییس کمیته میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس در گفتگو با خبرکزاری موج:

گردشگری می تواند ایران را به اقتصادهای برتر دنیا تبدیل کند

سیدمجتبی محفوظی با اشاره به آنکه ظرفیت‌های گردشگری ایران در جهان بی همتاست، گفت: بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری کشور می‌تواند ایران را به یکی از اقتصادهای برتر دنیا تبدیل کند.

گردشگری می تواند ایران را به اقتصادهای برتر دنیا تبدیل کند

«سیدمجتبی محفوظی» رییس کمیته میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، افزود: چنانچه ظرفیت‌های گردشگری در کشور فعال شود با کسب درآمدهای گردشگری طی یک برنامه 5 ساله دیگر نیازی به صادرات نفت و گاز نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: این امر می‌تواند در برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور محقق و بخش زیادی از نیاز های بودجه ای و ارزی کشور از این طریق جبران شود.

 

ظرفیت های گردشگری ایران در جهان بی همتاست

محفوظی با اشاره به آنکه امروزه صنعت توریسم صنعت اول دنیا است، گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورهایی که به لحاظ منابع جزء کشورهای فقیر و کم ‌درآمد محسوب می‌شوند با تکیه بر ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در این بخش به  لحاظ اقتصادی جهش کرده و در زمره کشورهای برتر جهان در زمینه اقتصادی قرار گرفته‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: این موضوع به خوبی اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد جهان را نشان می‌دهد و اثبات می‌کند که گردشگری هم اکنون صنعت اول دنیاست.

محفوظی در مورد ظرفیت‌های گردشگری کشور توضیح داد: ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که در تمامی بخش‌های گردشگری دارای ظرفیت است؛ ایران یک کشور چهار فصل است و تمامی چشم اندازهای طبیعی از کوه و دشت تا دریا و بیابان را در خود جای داده است.

رییس کمیته میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس ادامه داد: ایران همچنین میراث فرهنگی و برخورداری از آثار باستانی و بناهای تاریخی موقعیت بسیار ویژه‌ای دارد و در بحث گردشگری مذهبی و توریسم سلامت هم جز کشورهایی است که توان جذب گردشگران زیادی را دارد .

محفوظی خاطر نشان کرد: این در حالی است که این ظرفیت‌ها تقریباً در همه بخش‌ها مغفول مانده و سرمایه‌گذاری زیادی در آنها انجام نشده است.

به گفته وی به فعلیت رساندن ظرفیت‌های گردشگری کشور نیازمند عزم و اراده ملی و تصمیم‌گیری در سطح مدیران رده بالای کشور از جمله ریاست جمهوری است.

محفوظی افزود: در بحث اختصاص بودجه به صنعت گردشگری کشور تا کنون ضعیف عمل شده و لذا می‌بایست این موضوع با نگاه ویژه ای از سوی رئیس جمهور، مجلس و سازمان برنامه و بودجه دنبال شده و سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری کشور افزایش یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی جلس درآمد حال حاضر کشور را از صنعت گردشگری بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون بیشتر درآمد گردشگری کشور مربوط به بخش‌های گردشگری مذهبی و توریست درمانی می‌شود و سایر بخش‌های گردشگری کشور چندان فعال نیست.

 

با بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری دیگر نیازی به صادرات نفت نیست

وی توضیح داد: شیوع کرونا در چند سال گذشته صنعت گردشگری کشور را تا حد زیادی غیر فعال ساخته بود اما بعد از کنترل وضعیت بیماری گردشگری تا حدی دوباره رونق گرفته بود که وقوع برخی ناآمنی‌ها و ناآرامی‌های داخلی موجب شد دوباره صنعت گردشگری کشور دچار رکود و بی‌رونقی شود.

محفوظی گفت: گردشگری یکی از بخش‌هایی است که مشمول تحریم‌های ظالمانه دشمن قرار نگرفته و لذا می‌تواند در وضعیت اقتصادی فعلی به کمک کشور بیاید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی