English

معاون وزیر میراث فرهنگی در کرمانشاه:

کرمانشاه گنجینه غنی گردشگری و میراث فرهنگی در کشور/ دو ماه آینده اپلیکیشن سفر وارد بازار کشوری میشود

معاون وزیر میراث فرهنگی با اعلام خبر راه اندازی اپلیکیشن سفر با هدف رونق دوباره روند سفر در کشور، گفت: باید بتوانیم با راهکارهای نوین و مدرن گردشگران داخلی و خارجی را به سمت جاذبه های گردشگری خود بکشانیم.

کرمانشاه گنجینه غنی گردشگری و میراث فرهنگی در کشور/ دو ماه آینده اپلیکیشن سفر وارد بازار کشوری میشود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش استقبال مردم از مقاصد جدید گردشگری، گفت: کرمانشاه می تواند از مقاصد مهم گردشگری کشور باشد.

جواد واحدی در مراسم معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان کرمانشاه که امروز(5 تیر) برگزار شد، به وجود برخی محورهای گردشگری سنتی در کشور اشاره کرد و گفت: امروزه دیگر شمال کشور تنها مقصد گردشگری ما نیست، بلکه در زمان تعطیلات و پیک سفرها، جای جای کشورمان مقصد گردشگری می شود.

واحدی با بیان اینکه در کشور چند استان داریم که در آنها تعدد جاذبه های گردشگری به حدی است که به اندازه چند کشور جاذبه دارند، افزود: یکی از این استان ها کرمانشاه است که در هر سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی حرف هایی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه در کرمانشاه جاذبه های گردشگری ویژه ای وجود دارد، اظهارکرد: برخی از این جاذبه ها منحصر به کرمانشاه هستند و در دیگر استان ها نمونه آن را نداریم.

وی میهمان نوازی مردم، طبیعت چهار فصل و آب و هوای مطلوب را از ظرفیت های گردشگری کرمانشاه دانست و افزود: کرمانشاه می تواند یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور باشد و گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند.

واحدی یکی از شاخصه های گردشگری کرمانشاه را طبیعت بکر و زیبای آن بویژه در منطقه اورامانات دانست و گفت: در ایام نوروز امسال شاهد یک ترافیک چند کیلومتری در ورودی برخی از روستاهای منطقه اورامانات بودیم که نشان می دهد گردشگران با شناخت چنین ظرفیت هایی به مقصدهای جدید گردشگری روی آورده اند.

وی در ادامه به تمرکزی که در وزارت روی حوزه صنایع دستی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع دستی متاسفانه اشکالاتی از قبل داشته ایم و علیرغم اینکه تولیدات ما در این حوزه بسیار خوب است، اما متاسفانه در بحث برندسازی و بازاریابی دچار مشکل هستیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: این مشکل باعث شده تا برای مثال یک کیف چرم با کیفیت بالا که در کشور ما با قیمت 500 هزار تومان فروخته می شود، در کشورها دیگر به واسطه برندسازی و بسته بندی هایی که روی آنها صورت می گیرد تا 50 میلیون تومان هم به فروش برود.

وی با بیان اینکه بازاریابی و تبلیغات در حوزه گردشگری هم باید انجام گیرد، عنوان کرد: باید بتوانیم با این روش ها گردشگران داخلی و خارجی را به سمت جاذبه های گردشگری خود بکشانیم.

واحدی در ادامه به اقدامی که برای راحتی سفر در ایران در حال انجام است اشاره کرد و گفت: در این راستا در حال طراحی یک اپلیکیشن سفر هستیم که در آن زمانی که گردشگری مبداء و مقصد گردشگری خود را وارد می کند، این اپلیکیشن تمام جاذبه های گردشگری و خدماتی که گردشگر می تواند در مسیر دریافت کند را به او ارائه می دهد.

به گفته این مسئول، اپلیکیشن سفر حدود دو ماه دیگر وارد بازار خواهد شد و می تواند تحول خوبی را در حوزه سفر در کشور به همراه داشته باشد.

وی در ادامه به تلاش های وزارت میراث فرهنگی برای ایجاد زیرساخت های این حوزه در استان های کشور اشاره کرد و گفت: بدون هیاهو کارهایی را در حوزه زیرساختی در کشور شروع کرده ایم که نتایج آن بعدا دیده می شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی در پایان ضمن قدردانی از تلاش های جبار گوهری سرپرست پیشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، برای محمدرضا سهیلی مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه