English

بر سر دوراهی سفر به کیش یا مشهد!

در پاسخ به پرسش «تعطیلات کیش بریم یا مشهد؟» باید گفت، این دو شهر از حال‌وهوای متفاوتی برخوردار بوده و جذابیت‌های منحصر به‌فردی دارند. در واقع برای انتخاب میان این دو مقصد محبوب گردشگری، ابتدا باید با جاذبه‌ها، آب‌وهوا، شرایط اجتماعی و محیطی و همچنین، تفریحات موجود در آن‌ها آشنایی یافته و هدف خود را از مسافرت مشخص کنید.

بر سر دوراهی سفر به کیش یا مشهد!

به گزارش خبرگزاری موج، در آستانه تعطیلات نوروزی، اغلب مردم به سفر فکر کرده و برای انجام آن برنامه‌ریزی می‌کنند. دراین میان، انتخاب مقصد مسافرت از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین بخش‌های این برنامه‌ریزی به حساب می‌آید. مخصوصا اگر در خانواده‌ای زندگی کنید که اعضا آن سلیقه‌های به‌شدت متفاوتی دارند، این چالش را با تمام وجودتان احساس خواهید کرد.

طبیعتا شیرازی‌ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. با توجه به جاذبه‌های بسیار زیاد کیش و با در نظر گرفتن محبوبیت شهر زیبای مشهد برای طیف گسترده‌ای از ایرانیان، واضح است که ساکنان شهر تماشایی شیراز هم با آغاز تعطیلات بر سر دو راهی سفر به کیش یا مشهد مانده و از یکدیگر می‌پرسند: «تعطیلات کیش بریم یا مشهد؟!» در این مطلب، قصد داریم به سوال پاسخ دهیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

تعطیلات کیش بریم یا مشهد؟

در پاسخ به پرسش «تعطیلات کیش بریم یا مشهد؟» باید گفت، این دو شهر از حال‌وهوای متفاوتی برخوردار بوده و جذابیت‌های منحصر به‌فردی دارند. در واقع برای انتخاب میان این دو مقصد محبوب گردشگری، ابتدا باید با جاذبه‌ها، آب‌وهوا، شرایط اجتماعی و محیطی و همچنین، تفریحات موجود در آن‌ها آشنایی یافته و هدف خود را از مسافرت مشخص کنید. برای این منظور، در ادامه تلاش می‌کنیم کیش و مشهد را به خلاصه‌ترین شکل ممکن به شما معرفی کنیم.

kish

آشنایی اجمالی با کیش، مروارید زیبای خلیج فارس

کیش یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. این شهر منحصر به‌فرد سرشار از جلوه‌های طبیعی متفاوت و تفریحات بی‌نظیری است. کافی است جسم و جان خود را در آب‌های زلال و فیروزه‌ای خلیج فارس غوطه‌ور کنید تا خستگی تمام سال از تن شما خارج شود. تماشای یکی از غروب‌های زیبای این جزیره می‌تواند تا ابد در ذهن شما نقش بسته و انرژی مورد نیاز برای ادامه فعالیت‌های روزانه کل سال را تامین کند.

نگاه کردن به لاک‌پشت‌هایی که برای تنفس سر خود را از آب بیرون می‌آورند؛ تماشای جست‌وخیز دلفین‌ها در کنار قایق‌های تفریحی یا حتی در درون محفظه دلفیناریوم کیش؛ مشاهده بی‌نظیرترین مجموعه پرندگان در باغ پرندگان کیش؛ مشاهده شهر تاریخی حریره و آشنایی با نحوه زندگی کردن نسل‌های پیشین‌مان در ایران؛ انجام انواع تفریحات دریایی و هوایی نظیر پاراشوتینگ، پرواز با هواپیمای تک موتوره، کایت سواری و غواصی؛ حضور در مراکز تجاری شاد و شلوغ؛ همراه و هم‌آوزا شدن با گروه‌های موسیقی و رقص محلی؛ غذا خوردن در بهترین رستوران‌ها؛ چشیدن بهترین خوراک‌های دریایی؛ تجربه اجاره لوکس‌ترین خودروهای جهان؛ خرید از مجهزترین مراکز خرید؛ و بسیاری موارد دیگر از مهم‌ترین جذابیت‌های این جزیره زیبا و اسرارآمیز به حساب می‌آیند.

بنابراین، اگر قصد دارید تعطیلات خود را به سرگرم‌کننده‌ترین شکل ممکن سپری کنید؛ اگر دوست دارید به‌همراه عزیزان‌تان در حاشیه خلیج فارس دوچرخه‌سواری کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت همسفرها مراجعه کنید و با تور کیش از شیراز همراه شوید.

آب‌وهوای کیش

جزیره کیش با قرار گرفتن در جنوبی‌ترین نقطه ایران از آب‌وهوایی گرم و مرطوب برخوردار است. لازم است بدانید، دمای هوا در این جزیره زیبا با نزدیک شدن به فصل تابستان به شکل چشمگیری افزایش یافته و با پشت سر گذاشتن آن به‌تدریج خنک‌تر می‌شود.

بهترین زمان سفر به کیش

با توجه به آن‌چه گفته شد، از اواخر پاییز تا اوایل بهار را می‌توان بهترین زمان سفر به کیش برشمرد. آب‌وهوای جزیره کیش در اوایل فصل بهار متعادل است. به همین دلیل، بسیاری از مسافران برای سفرهای نوروزی خود این جزیره زیبا را انتخاب می‌کنند.

آشنایی اجمالی با مشهد، مهم‌ترین مقصد گردشگری زیارتی-سیاحتی ایران

مشهد مقدس را می‌توان مهم‌ترین، زیباترین و اصلی‌ترین مقصد گردشگری زیارتی-سیاحتی ایران به حساب آورد. سالیانه طیف گسترده‌ای از مردم اقصا نقاط ایران و جهان برای زیارت بارگاه امام هشتم شیعیان و بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به سمت مشهد رهسپار می‌شوند. به علاوه، آرامگاه بسیاری از بزرگان ادبیات و شعر ایران نیز در این شهر استثنایی قرار دارد. از این جمله، می‌توان به مقبره فردوسی اشاره کرد که با سرودن شاهنامه به شکل قابل توجهی در ارتقا فرهنگ ایرانیان تاثیرگذار بوده است.

تور مشهد

در عین حال، مشهد یکی از مدرن‌ترین شهرهایی است که از مراکز تفریحی و تجاری متنوعی برخوردار است. از این میان، می‌توان به مراکز تجاری مدرن، پارک‌های آبی، رستوران‌های فراوان، جاذبه‌های تاریخی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

بنابراین، اگر می‌خواهید آرام‌گاه امام رضا (ع) را زیارت کرده و با او راز و نیاز کنید؛ اگر دوست دارید طعم بهترین شیشلیک‌ها و غذاهای ایران را تجربه کنید؛ اگر قصد دارید مکان‌های تاریخی مهمی نظیر آرام‌گاه فردوسی و موزه نادری را مشاهده کنید؛ اگر به حضور در جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری مانند پارک هفت‌حوض و باغ گیاه‌شناسی علاقه دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت همسفرها مراجعه کنید و با تور مشهد از شیراز همراه شوید.

آب‌وهوای مشهد

مشهد با قرارگیری در شمال شرقی ایران و در نواحی مرزی بخش‌های شمالی و جنوبی استان خراسان از شرایط اقلیمی متغیر و سرد و خشکی برخوردار است. البته، با نزدیک شدن به فصل تابستان، هوای مشهد هم متعادل‌تر می‌شود. به شکلی که آب‌وهوای تابستانی این شهر بسیار مطبوع بوده و گردشگران می‌توانند از کلیه مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های تاریخی و تفریحی آن بازدید کنند.

فارغ از شرایط آب‌وهوایی، این شهر زیبا در کلیه ماه‌های سال میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگرانی است که از اقصا نقاط ایران به آن‌جا سفر می‌کنند. با این حال، اگر هنوز هم می‌پرسید: « تعطیلات کیش بریم یا مشهد؟» لازم است بدانید، در اواخر زمستان و اوایل بهار، هوای این شهر کاملا سرد است.

بهترین زمان سفر به مشهد

با توجه به آن‌چه گفته شد، اواخر بهار تا اواخر تابستان را می‌توان به‌عنوان بهترین زمان سفر به مشهد معرفی کرد. با این حال، تعطیلات نوروز و فصل بهار نیز از شلوغ‌ترین مواقع سال در این شهر فوق‌العاده به حساب می‌آیند. بسیاری از گردشگران، در این موقع از سال برای زیارت بارگاه امام هشتم به مشهد می‌آیند. اغلب افراد، آرزو دارند لحظه تحویل سال نو را در جوار آرام‌گاه امام رضا (ع) سپری کرده و برای برآورده شدن حاجات خود دست به‌دامان او شوند.

سخن آخر

در این مقاله، سعی کردیم برررسی کنیم که تعطیلات کیش بریم یا مشهد؟! با توجه به آن‌چه گفته شد، کافی است هدف و اولویت‌های خود را مشخص کرده و یکی از این مقاصد پرطرفدار را انتخاب کنید. گزینه مورد نظر شما هر چه که باشد، اگر با تورهای همسفرها همراه شوید، مطمئن باشید بهترین تعطیلات زندگی خود را سپری خواهید کرد. کافی است همین امروز به وب‌سایت همسفرها مراجعه کرده و برای سفری استثنایی برنامه‌ریزی کنید.

منبع

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه