English

وزیر نیرو در پاسخ به خبرگزاری موج؛

حل مشکل آب تهران نیازمند مدیریت مصرف است / اعتراض برخی مردم نسبت به مصرف بالای گروه های پرمصرف

وزیر نیرو درباره مشکلات تامین آب تهران، اظهار کرد: با توجه به اینکه در اطراف تهران هیچگونه روخانه وجود ندارد، از سوی دیگر طرح های تامین آب در تهران در سال های گذشته به نتیجه نرسیده بود پروژه های آب چرخانی و تصفیه پساب ها در دستور کار داریم.

حل مشکل آب تهران نیازمند مدیریت مصرف است / اعتراض برخی مردم نسبت به مصرف بالای گروه های پرمصرف

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، وزیر نیرو در هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد تغییرات اقلیمی در سطح جهان هستیم و باعث تغییر الگوهای بارشی شده است، گفت: مدیریت آب در مقطع کنونی قابل انکار است، زیر تقاضای آب در نتیجه رشد صنعت و  اقتصاد اتفاق افتاده و برای تامین آن باید به سمت مدیریت آب بریم.

علی اکبر محرابیان با بیان اینکه سرانه مصرف آب در کشور از ۶۵۰۰ متر مکعب به هزار ۲۰۰ مترمکعب کاهش یافته است، افزود: در شرایط کنونی باید آبی که قبلاً محاسبه نشده بوده در چرخه قرار گیرد تا به نسبت رشد تقاضا تامین آب بیشتری شود.

وزیر نیرو در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره مشکلات تامین آب تهران، اظهار کرد: با توجه به اینکه در اطراف تهران هیچگونه روخانه وجود ندارد، از سوی دیگر طرح های تامین آب در تهران در سال های گذشته به نتیجه نرسیده بود پروژه های آب چرخانی و تصفیه پساب ها در دستور کار داریم. همچنین در سال جاری دو طرح تامین آب در تهران را دنبال می کنیم تا در کنار  مدیریت مصرف آب، به صورت پایدار آب تهران تامین شود.

او با تاکید بر اینکه باید تمام نیازهای امروز کشور با بارندگی موجود تامین شود، اظهار کرد: در شرایط کنونی با اجرای پروژه مهار آب در سطح بالادستی و اجرای پروژه ها می توانیم در مسیر تامین آب مورد نیاز گام برداریم. امروز بزرگترین سد جهان که سد بختیاری نامیده میشود و جزو افتخارات ایران بوده هم اکنون در حال اجراست.

محرابیان با بیان اینکه دولت برای اجرای پروژه های بخش اعتبارات بالایی در نظر گرفته است، تصریح کرد: فعالان بخش صنعت باید ورود فعال تری در بخش پیمانکاری است، در سال های گذشته حضور شرکت های بخش خصوصی در این پروژه ها کاهش داشته است.

او با تاکید بر اینکه شاخص برخورداری در آب در کشور کمتر از برق است، گفت: دولت طرح آبرسانی در مرحله اول به ده هزار روستا در دستور کار قرار داده است و تا کنون ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و تا پایان سال سوم این پروژه نهایی می شود.

وزیر نیرو افزود: با توجه به اینکه مجامع خیرین برای تامین آب در کشور اجرا می شود، از طرف دیگر با حمایت سازمان برنامه تعداد آبرسانی روستا به 16 هزار مورد رسیده که با اجرای آن ضریب برخورداری آب روستایی به 95درصد می رسد.

محرابیان با بیان اینکه انواع روش های تامین آب در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در شرایط کنونی طرح های مختلف صنعتی و اقتصادی وجود دارد اما به دلیل محدودیت آب اجازه توسعه به آنها داده نشده که با اجرای طرح های مدیریت و تامین منابع آب این طرح ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او با تاکید بر اینکه کنتورهای هوشمند باید به سرعت اجرا شوند، اظهار کرد: در حال حاضر نقطه ضعف های وجود دارد و سطح عرضه آب معین شود امروز بیشترین مصرف کننده آب بخش کشاورزی است از این رو باید با اجرای طرح الگوی گشت و زراعت بر مبنای وضعیت اقلیمی باشد و در بخش خانگی هم باید روش های بکار گرفته شود که مردم هم بتوانند مصرف خود را مدیریت کنند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در بحث چمشیر با نظارت محیط زیست انجام شده است، گفت: اخیرا یک تیم نظارتی از سازمان محیط زیست گزارش هایی منتشر کرد و به نوعی به نگرانی های کارشناسان پاسخ دادند.

او با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توجه ویژه ای به بحث آب شده است، اظهار کرد: در بخش مصرف به ویژه آب کشاورزی موضوع الگوی مصرف در دستور کار قرار گرفته است.

محرابیان درباره نرخ آب مصرفی گفت: طبق سیاست دولت اگر مصرف کننده ها مطابق الگو استفاده کنند افزایش قیمتی رخ نخواهد داد اما با توجه به اعتراضات مردمی به مصرف بیش از حد عده ای موضوع مدیریت مصرف باید جدی اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه