English

در دیدار وزیر اقتصاد عمان با وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مطرح شد؛

تفاهم نامه گمرکی و سرمایه گذاری بین وزارت اقتصاد ایران و عمان امضاء شد

در دیدار وزیر اقتصاد عمان با سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران، هر دو کشور بر تجدید تفاهم نامه‌های مشترک گمرکی و سرمایه گذاری بین دو کشور تاکید و قرار شد لیستی از علاقمندان سرمایه گذاری کشور عمان برای ورود به بازار ایران نیز تهیه و به تهران ارسال شود.

تفاهم نامه گمرکی و سرمایه گذاری بین وزارت اقتصاد ایران و عمان امضاء شد
به گزارش خبرگزاری موج

، در دیدار دوجانبه سعید بن محمد الصقری وزیر اقتصاد عمان با سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصادی و دارایی  جمهوری اسلامی ایران درحاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی در ریاض، توافقنامه‌های گمرکی و سرمایه گذاری بین دو کشور امضا شد.

در این دیدار خاندوزی ضمن استقبال از علاقمندی کشور عمان برای همکاری دو جانبه و مشترک بین تهران و مسقط، از پیگیری‌هایی که بعد از سفر پادشاه عمان به ایران انجام شد، ابراز رضایت کرده و علاقمندی جمهوری اسلامی ایران را برای تجدید تفاهم نامه‌های مشترک بین دو کشور در حوزه‌های گمرکی و سرمایه گذاری اعلام کرد.

در عین حال، مقرر شد که دولت عمان لیستی از سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در ایران را طی هفته آینده به ایران ارسال کند و همچنین موانع سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور نیز برطرف شود.

همچنین قرار شد در اولین فرصت، کمیته مشترک و دو جانبه هر دو کشور در موضوعات تکنیکی همکاری ها تشکیل و در اولین سفر وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به مسقط این مساله نیز نهایی شود.

در ادامه سعید بن محمد الصقری، وزیر اقتصاد عمان نیز با ابراز رضایت از علاقمندی کشورش برای تحکیم رابطه با جمهوری اسلامی ایران بر تسریع در عملیاتی و اجرایی شدن تفاهم نامه های بین دو کشور نیز تاکید کرد.

گفتنی است، در سفر سلطان عمان به ایران یک توافق نامه حوزه سرمایه گذاری به عنوان کمیته مشترک سرمایه گذاری بین دو کشور به امضا شد و هر دو کشور برای توافق نامه حمایت از سرمایه گذاری به توافق رسیدند و پس از طی مراحلی در مجلس عمان به امضای دو طرف  نیز رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه