English

وزیر نفت در پاسخ به خبرگزاری موج؛

تکیه اصلی وزارت نفت به شرکت های دانش بنیان داخلی است

وزیر نفت گفت: «در ابتدای آغاز به کار دولت، شاهد بودیم که 150 شرکت طرف قرارداد وزارت نفت بودند با این حال اکنون بیش از 676 شرکت دانش بنیان ایرانی طرفِ قرارداد وزارت نفت هستند و البته که نزدیک به هزار قراردادن نیز با شرکت های دانش بییان بسته ایم که ارزش تقریبی آن ها چیزی در حدود یک میلیارد دلار است.»

تکیه اصلی وزارت نفت به شرکت های دانش بنیان داخلی است

"جواد اوجی" وزیر نفت در جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در رابطه با برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت و گاز گفت: «شاهد برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز هستیم. امسال بیش از 1200 شرکت داخلی و بیش از 250 شرکت خارجی در نمایشکاه نفت و گاز ایران شرکت دارند. موضوعی که نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ایران را به یک رویداد معتبر در سطح منطقه تبدیل کرده است.

وی افزود: وزارت نفت اتمام پروژه های نیمه تمام و شروع عملیات های اجرایی را به نحوی جدی در دستورکار دارد که از نظر عددی ارزشی بیش از 120 میلیارد دلار دارد. از قِبل این پروژه ها، شاهد وقوع تحولات مثبت در کشورمان هستیم که اثار آن قابل مشاهده است. به عنوان مثال می توان به افزایش تولید 60 درصدی نفت، افزایش تولید 50 میلیون متر مکعب گاز، تولید بیش از 10 میلیون تن محصولات پتروشیمی و همچنین فرآورده های نفتی در کنارِ انعقاد قراردادهای مرتبط با پروژه های بزرگ اشاره کرد.

اوجی خاطر نشان کرد: موضوعی که تا حد زیادی با اتکا به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و شرکت های دانش بنیان محقق شده است. امروز هم در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشمی شاهد حضور شرکت‌های توانمند داخلی کشورمان هستیم. ما این نوید را می دهیم که با اتکای به همین نیروها و ظرفیت های داخلی، می‌توان اقدامات بزرگی را در حوزه صنعت نفت و گاز کشور انجام داد. موضوعی که در آمارهای مرکز آمار و بانک مرکزی در رابطه با رشد بخش نفت و گاز قابل مشاهده است.

وی گفت: ما سال گذشته شاهد رشد بینظیر 20 درصدی در بخش نفت و گاز کشور بودیم. در عین حال ما برنامه‌های خوبی را نیز برای آینده داریم. بر اساس برنامه هفتم ما این چشم انداز را داریم که تولید نفت را به بیش از پنج و نیم میلیون بشکه در روز برسانیم و البته که تولید گاز را نیز به بیش از 1 میلیارد و 250 میلیون متر مکعب افزایش دهیم. چشم اندازهایی که همه و همه بر اساس ظرفیت های داخلی محقق خواهند شد.

در ابتدای آغاز به کار دولت شاهد بودیم که 150 شرکت طرف قرارداد وزارت نفت بودند با این حال اکنون بیش از 676 شرکت دانش بنیان ایرانی طرف قرارداد وزارت نفت هستند و البته که نزدیک به هزار قرارداد نیز با شرکت‌های دانش بینان بسته ایم که ارزش تقریبی آن ها چیزی در حدود یک میلیارد دلار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه