English

معاون وزیر نیرو:

الگوی مصرف در بخش کشاورزی نیازمند مدیریت است

معاون وزیر نیرو بیان کرد: صیانت از منابع آبی از مهمترین اهداف ماست و اکنون زمان آن رسیده که دولت تصدی گری در این حوزه را رها کند و وظایف نظارتی خویش را انجام دهد.

الگوی مصرف در بخش کشاورزی نیازمند مدیریت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در سخنانی اظهار کرد: صیانت از منابع آبی از مهمترین اهداف ماست و اکنون زمان آن رسیده که دولت تصدی گری در این حوزه را رها کند و وظایف نظارتی خویش را انجام دهد.

جوانبخت این سخنان را در همایش راهبرد برون رفت از بحران آب و تعادل بخشی حوضه آبریز کشف رود با هدف پایایی در مشهد عنوان کرد و ادامه داد: اکنون الگوی مصرف در بخش کشاورزی نیازمند مدیریت است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همچنین اضافه کرد: برخی از تصمیمات اشتباه گذشته مانند احداث برخی از سد‌ها در حوزه آب، شرایط را در این حوزه سخت کرده است و اکنون مجبور به ادامه آن هستیم.

وی متذکر شد: افزایش مصرف آب ماحصل بسیاری از اقدامات انجام شده در حوزه آب است که در سال‌های گذشته به اشتباه گرفته شده است و برطرف کردن مشکلات حوزه آب در برخی از مناطق کشور چیزی شبیه معجزه است و با توجه به تصمیمات گرفته شده در سال‌های گذشته این کار، امکان پذیر نیست.

معاون وزیر نیرو در ادامه یادآور شد: مدیریت مصرف و سازگاری با شرایط موجود، راهکار بهبود وضعیت آب در کشور است همچنین تفویض اختیارات در حوزه آب در هر استان از جمله رویکرد‌های وزارت نیرو است.

جوانبخت همچنین در خصوص حوزه مدیریت پسماند‌های شهری مشهد خاطرنشان کرد: باز تخصیص پساب‌ها به سرمایه گذار مدنظر وزارت نیرو است و ساخت تصفیه خانه با اعتبارات دولتی اقدام مناسبی نیست و نیازمند سرمایه گذاری‌های محلی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه