English

در جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه مطرح شد؛

تاکید بر تسریع آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شاهین‌شهر و میمه

در جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن تاکید بر سرعت بخشی به آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، مبحث تامین اراضی مورد نیاز و نحوه واگذاری تعیین تکلیف شد.

تاکید بر تسریع آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شاهین‌شهر و میمه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سفرهای درون استانی خود، با همراهی جمعی از معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل با هدف شرکت در شورای مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه و بازدید از پروژه‌های و اراضی طرح نهضت ملی مسکن، به این شهرستان سفر کرد. 

وضعیت تامین زمین و پالایش متقاضیان، پیشرفت فیزیکی پروژه ۹۲۰ واحدی شاهین شهر، وضعیت پرداخت تسهیلات (نهضت ملی، پروژه‌های انبوه سازی، خودمالک و ودیعه مسکن) و موضوع آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن شهرهای میمه، وزوان و لایبید از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود که با مشورت اعضا تصمیم‌گیری و مواردی نیز جهت سرعت بخشی به اجرا و پیگیری در جلسات آتی به تصویب رسید. 

در این نشست دستگاه های خدمات رسان در خصوص تامین خدمات زیربنایی طرح های نهضت ملی مسکن و پیش بینی اعتبارات لازم برای اجرای طرح های در دست اقدام واقع در شهر شاهین شهر و بخش میمه و همچنین انشعابات موقت برای تجهیز کارگاه ساختمانی پروژه نهضت ملی مسکن گزارشی ارائه نمودند و مبحث واگذاری زمین به متقاضیان مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرهای شاهین شهر، گرگاب و گز برخوار در شهرهای مجاور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه اظهار کرد: در جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه مباحث متعددی پیرامون حوزه مسکن شهرستان مطرح شد که بحمدالله با همفکری اعضا مباحث تعیین تکلیف شدند. 

وی افزود: موضوع اصلاح طرح تفکیکی شهر وزوان و نحوه واگذاری زمین و ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای وزوان و میمه بررسی و در رابطه با آن تصمیم گیری شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در خصوص مبحث آماده سازی معمولا تفاهم‌هایی با شهرداری ها منعقد می نماییم که برای شهر میمه نیز به همین شیوه عمل شد و مقرر است برابر تفاهم نامه ابلاغی، آماده سازی اقدام شود. 

وی گفت: موضوع تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن از جمله مباحثی بود که در این نشست بیشترین زمان را به خود اختصاص داد و به صورت شهر به شهر بررسی و تعیین تکلیف شد. 

قاری‌قرآن با اشاره به تعیین تکلیف مبحث دسترسی به سایت ۱۴۳.۵ هکتاری شاهین شهر که برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است بیان داشت: طی گفت و گو با نمایندگان وزارت دفاع، راهکارهایی جهت همکاری برای آماده‌سازی ارائه شد. 

وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه اذعان داشت: در این شهرستان بیش از ۵۵ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شاهین شهر، گرگاب، گزبرخوار، لایبید، میمه و وزوان ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی شرایط متقاضیان، افزون بر ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۸۷۰ نفر از متقاضیان شهر شاهین شهر، تخصیص پروژه شدند عنوان کرد: در این شهر برای ۹۲۰ واحد، قرداد سازنده و قرارداد مشارکت مدنی منعقد شده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه