English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اختصاص بیش از ۲۹ هزار متقاضی به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه افزون بر ۱۴۴ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، حائز شرایط فعال شناخته شدند گفت: در حال حاضر افزون بر ۲۹ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

اختصاص بیش از ۲۹ هزار متقاضی به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن در حاشیه نود و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در این استان بیش از ۴۳۰ هزار نفر اقدام به ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن نمودندکه پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر ۱۴۴ هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند. 

وی افزود: از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۵۲ هزار متقاضی افتتاح حساب نمودند و افزون بر ۲۹ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان هم اکنون در ۱۸ شهر به صورت بنیاد ساخت با متوسط پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و در ۳۹ شهر به صورت گروه ساخت با میانگین پیشرفت ۲۳ درصد در حال اجرا است. 

وی افزود:از مجموع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان بیش از ۲۲۱ هزار متقاضی برای شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی ثبت نام نمودند که از این تعداد افزون بر ۷۲ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند. 

قاری‌قرآن ادامه داد: شهر جدید بهارستان بدلیل شرایط مناسب زیستی شهروندان، از جمله فاصله ۱۵ کیلومتری به شهر مادر و برخورداری از برخی زیرساخت‌ها، بیشترین میزان ثبت نامی‌های استان را به خود اختصاص داده و دارای بیش از ۵۳ هزار متقاضیِ حائز شرایط فعال است. 

وی عنوان کرد: در شهرهای جدید فولادشهر و مجلسی نیز به ترتیب بیش از ۱۷ هزار و یکهزار و ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند و افزون بر هشت هزار و ۶۰۰ متقاضی در فولادشهر و بیش از ۸۰۰ متقاضی در مجلسی به پروژه‌ها تخصیص یافتند. 

این مقام مسئول بیان داشت: در سطح استان اصفهان اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تامین شده که از این میزان، اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۴۷ هزارواحد در سطح استان موجود بود و مابقی از روش‌های مختلف تامین شده است. 

وی گفت: در حال حاضر در مجموع ۴۹۸ هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان الحاق شده همچنین ۸۵۰ هکتار دیگر نیز در دست الحاق است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون پروانه ساختمانی بیش از ۲۰ هزار واحد در سطح استان اصفهان اخذ شده است گفت: با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر فونداسیون بیش از هشت هزار واحد پایان یافته، اسکلت و سقف افزون بر چهار هزار واحد انجام و ۳۵۰ واحد نیز در مرحله سفت کاری قرار دارند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی