English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

اصفهان از لحاظ تعداد ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن، دوم است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ تعداد ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن رتبه دوم کشور را دارد، بیان داشت: بیش از ۴۳۳ هزار نفر برای این طرح در استان ثبت نام نمودند

اصفهان از لحاظ تعداد ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن، دوم است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری قرآن در جلسه شورای مسکن استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان، اظهار داشت: در این طرح ملی، ساخت بیش از ۲۴۳ هزار واحد در برنامه چهار ساله استان اصفهان بوده است که از میزان میزان بیش از ۱۸۳ هزار واحد شهری ساخته می‌شود و مابقی روستایی و استیجاری است.

وی افزود: برای واحدهای شهری، بیش از ۱۰۳ هزار واحد تامین زمین دولتی، افزون بر ۳۴ هزار واحد بازآفرینی و بالغ بر ۴۵ هزار واحد بخش خصوصی (خودمالک) برنامه ریزی شد.

قاری‌قرآن با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ تعداد ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن رتبه دوم کشور را دارد اذعان داشت: بیش از ۴۳۳ هزار نفر برای این طرح در استان ثبت نام نمودند و پس از بررسی‌های بعمل آمده بالغ بر ۱۴۷ هزار متقاضی حائز شرایط فعال بوده که از این تعداد افزون بر ۷۲ هزار متقاضی شهرهای جدید استان اصفهان، بیش از ۳۳ هزار نفر متقاضی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و مابقی متقاضی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند.

وی گفت؛ در سفرهای شهرستانی که هر هفته بصورت مستمر انجام می‌پذیرد در جلسات شورای مسکن آن شهرستان برای نحوه واگذاری زمین (تک واحدی یا گروه ساخت) در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت تامین اراضی مورد نیاز این طرح بیان داشت: در حال حاضر بیش از یک هزار هکتار در داخل محدوده تامین شده، بیش از ۹۰۰ هکتار نیز طی دو مرحله الحاق به محدوده شهری شده است و حدود ۳۰۰ هکتار نیز در دست الحاق است.

وی اضافه کرد: با تصمیمات اتخاذ شده، کسری اراضی نیز در شهرک یا شهرجدیدی در سمت شرق اصفهان بارگزاری و به این ترتیب زمین طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان تعیین تکلیف می‌شود

قاری‌قرآن اذعان داشت: در ابتدای شروع طرح، زمین برای ساخت بیش ۱۸ هزار واحد موجود و در اختیار این اداره‌کل بود لذا مابقی اراضی از روش‌های مختلف تامین شده است.

وی در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار واحد در سطح استان دارای قرارداد سازنده بوده، افزون بر ۲۱ هزار واحد پروانه ساختمانی دارند و فونداسیون بیش از هشت هزار واحد به اتمام رسیده است.

بررسی وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان با حضور بازرسان وزارت کشور و راه و شهرسازی روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان با حضور بازرسان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید از روند اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرهای شاهین‌شهر، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، بهارستان و فولادشهر و حضور در جلسه شورای مسکن استان از برنامه‌های این سفر یک روزه بود. آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان توسط هیئت بازرسی وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات و موانع جهت ارائه تدابیر لازم احصا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه