English

خطیب جمعه قم:

بسیج از متن مردم است، همه باید بسیجی باشیم

امام جمعه قم گفت: بسیج از متن مردم است، همه باید بسیجی باشیم.

بسیج از متن مردم است، همه باید بسیجی باشیم

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: بیش از ۴۰ روز است، صهیونیست‌ها، جنایت‌های عظیمی را هر روز بدتر از روز قبل مرتکب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها دنبال دستاورد بودند گفت: تنها دستاوردی که می‌توان بیان کرد و دنیا نیز فهمید که دستاوردشان چه بود، آدم‌کشی، نسل‌کشی، کودک‌کشی و ویران کردن خانه‌ها بر سر زن و فرزند است.

وی افزود: بچه‌هایی که در رحم مادرانشان بودند، هر دو یکجا مدفون شدند، این دستاورد بزرگ ناتو، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و نتانیاهوی صهیونیست است.

امام جمعه قم با بیان اینکه گرچه با دیدن تصاویر غزه غم وجودمان را فرا می‌گیرد ولی صهیونیست‌ها در نبردهای زمینی و هوایی شکست خورده‌اند، گفت: امام حسین‌(ع) مظلوم کربلا، امروز به نظر جهانیان انسانی شکسته خورده و یا پیروز است؟، تردید نکنید که حسین بن علی و خانواده‌اش با آن همه مظلومیت پیروز میدان هستند.

حسینی بوشهری بیان داشت: صدای آزادیخواهان دنیا اعم از شیعه و سنی، در کنار کاخ سیاه آمریکا، در لندن، سوئد و کشورهای دیگر بلند شده، و همه می‌گویند صهیونیست‌ها ۷۵ سال سرمان را کلاه گذاشته‌اند، امروز این رژیم آدمکش را می‌شناسیم، از این رو شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان و اتاق زایمان زنان را مورد اشاره قرار داد و افزود: بمباران مهدهای کودک‌، پیروزی و یا اوج استیصال و شکست است؟

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها رفته بودند به قول خودشان تروریست‌های حماس را از بین ببرند، اما گردان‌های عزالدین قسام هنور تلاویو را بمباران می‌کنند.

وی یادآور شد: هدف صهیونیست‌ها رسیدن به یک پیروزی سریع بود، ناتو، هواپیما و ناو آمد، خجالت نمی‌کشید، کل غزه چند کیلومتر است که ناتو به جنگ آن آمده است.

رئیس جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان با اشاره به برگزاری انتخابات‌ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه سال جاری گفت: انتخابات مجلس خبرگان با اهمیت‌تر است، چون کسانی که انتخاب می‌شوند، رهبر که قلب تپنده اُمت اسلامی است را انتخاب می‌کنند.

حسینی بوشهری بیان داشت: مجلس و قوه مقننه نیز جایگاه خاص خود را دارد، قانون می‌گذارد، ریل گذاری می‌کند، مشکل‌های جامعه را رصد می‌کند، با دولت هم‌افزایی می‌کند تا یک ملت امیدوار به آینده، در مشکل‌های زندگی نماند.

امام جمعه قم همچنین تصریح کرد: مسئولان با افرایش تولید و صادرات نفت و گاز روح امید را در جامعه زنده کنند، وزیران در هر وزارتخانه‌ای که هستند، وظایفشان را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات انجام دهند.

خطیب جمعه قم انتخابات را آبروی ملی و آبروداری برای انقلاب دانست و گفت: از اول انقلاب و حتی قبل از انقلاب نیز همین‌گونه بوده، کسانی زمزمه‌هایی را آغاز می‌کنند، ولی شما کار خود را انجام دهید و در مسیری که انتخاب کرده‌اید، استوار باقی بمانید.

وی گفت: انتخابات به مفهوم مشارکت در تعیین سرنوشت است، هم حق و هم تکلیف، این دو باید کنار یکدیگر قرار بگیرند.

حسینی بوشهری همچنین با گرامیداشت هفته بسیج، این نیرو را کم‌نظیر توصیف کرد و افزود: اگر در لبنان، یمن و همچنین غزه امروز بعد از به حاشیه رفتن سازش‌کاران سخن از مقاومت و بسیج است، الهام‌بخش آن بسیجی‌ها این بسیج است که با تدبیر حضرت امام‌(ره) شکل گرفت.

وی یادآور شد: بسیج از متن مردم است، همه باید بسیجی باشیم، از مرزهای جغرافیایی، مصالح کشور، اسلام، انقلاب و نظام دفاع کنیم.

امام جمعه قم با ذکر این نکته که بسیجی‌ها با جهاد و شهادت بسیجی بودن خود را به اثبات رساندند گفت: امروز که صدای گلوله‌ای را نمی‌شنویم، بسیجی بودن به معنای جهاد تبیین، خدمت و امیدآفرینی در جامعه است.

وی در بخشی از سخنان با تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار خطاب به مسئولان بیان کرد: به مشکل‌های پرستاران رسیدگی کنید تا در تنگناها گرفتار نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه