English

برنامه‌ریزی درست و سنجیده برای مشارکت باشکوه مردم در انتخابات

امام جمعه قم گفت: برای مشارکت باشکوه مردم درانتخابات برنامه‌ریزی درست و سنجیده انجام شود.

برنامه‌ریزی درست و سنجیده برای مشارکت باشکوه مردم در انتخابات

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر همچنین اظهار داشت: این سازمان‌ها خاموش و خفه شده‌اند، و چشم‌هایشان را بر این جنایت‌های ددمنشانه بسته‌اند و ادعای حقوق بشر و دفاع از ملت‌ها را دارند.

وی تصریح کرد: ما می‌دانستیم که این سازمان‌ها، توانایی دفاع از حقوق بشر را ندارند، اما در فجایع اخیر در غزه ، این باطن خاموش و بی‌تفاوت در برابر جنایت علیه بشریت و قتل‌عام یک ملت آشکارتر شد.

امام جمعه قم همچنین خواب و خاموشی و خفت و پَستی برخی قدرت‌های منطقه و دولت‌های جهان اسلام را بدتر از سکوت مرگ‌بار سازمان‌های بین‌المللی ارزیابی کرد و افزود: این دولت‌های عربی خجالت نمی‌کِشند، جلوی چشمشان این همه فاجعه به بار آمده، کودکان و زنان این‌گونه به قتل رسیده‌اند اما با این حال هیچ اقدام و تحرکی نکرده‌اند.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود برخی درس‌ها و دستاوردهای جهاد مهم و حوادث اخیر غزه و فلسطین را مورد اشاره قرار داد و گفت: اوج رذالت، قساوت، درنده‌خویی و توحش مدرن صهیونیست‌ها در این حوادث قابل توجه است.

وی اظهار کرد: اکنون گرگ‌هایی به جان اُمت اسلامی افتاده‌اند و این همکاری و هماهنگی ۱۰۰ درصدی آمریکا و رژیم صهیونیستی و همبستگی همه جریان‌های سیاسی درون آمریکا و برخی قدرت‌های اروپایی مایه ننگ بشریت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت انتخابات های مجلس‌های شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: از هم اکنون باید تلاش کنیم با تبیین، برنامه‌ریزی درست و اقدام‌های سنجیده و مناسب زمینه مشارکت هر چه بیشتر را در این انتخابات‌های در پیش‌رو فراهم آوریم.

 اعرافی اظهار داشت: شرایط امروز ما مثل ۴۵ سال گذشته و مقداری حساس‌تر است، به همین علت اقتضای حضور قوی، منسجم و با درصد هر چه بیشتر در این ۲ انتخابات را دارد.

وی در ادامه افزود: انتخابات خبرگان رهبری نیز مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است ولی از منظر دیگر از همه انتخابات‌ها مهم‌تر می‌باشد.

اعرافی در ادامه افزود: گرچه ممکن است، حجم کمی کار مجلس خبرگان رهبری به اندازه مجلس شورای اسلامی یا شوراهای اسلامی شهر و روستا نباشد، اما به لحاظ کیفیت، جایگاه مجلس خبرگان رهبری و نقش آن، به‌ویژه در شرایط خاص و حساس یک نقش بی‌بدیل در نظام‌اسلامی و انقلاب‌ است.

خطیب قم همچنین تاکید کرد: از این رو همه ما از هم اکنون باید تلاش کنیم با تبیین، برنامه‌ریزی درست و اقدام‌های سنجیده و مناسب زمینه مشارکت هر چه بیشتر را در این انتخابات‌های در پیش‌رو فراهم آوریم.

وی بیان داشت: به‌ویژه در شرایط حساسی که امروز گفتمان انقلاب اسلامی دارد و وضعیت خاصی که در منطقه شاهد آن هستیم، مشارکت هر چه بیشتر وظیفه اسلامی، ملی، انقلابی، ایمانی و اخلاقی همه ماست‌

اعرافی اضافه کرد: هم مشارکت کنیم، هم به مشارکت فرابخوانیم و هم زمینه‌های مشارکت هر چه بیشتر را مهیا نماییم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: این از آن وظیفه‌های خیلی مهم است، و اگر خللی وجود داشته باشد، غیرقابل جبران است.

عضو فقیهان شورای نگهبان در ادامه سخنانش گفت: حتی یک رای و یک درصد افزایش در آراء، می‌تواند در امید بخشی، پیشرفت کشور و درخشش گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و ایران و جهان موثر باشد.

اعرافی همچنین از فضلا، استادان و کسانی که دارای صلاحیت‌های لازم برای حضور در مجلس خبرگان رهبری هستند، تقاضا کرد که فرصت کوتاه باقیمانده را مغتنم بشمارند و برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام و زمینه رقابت بیشتر و انتخاب آزادتر و قوی‌تر مردم را در انتخابات‌ها به‌خصوص انتخابات خبرگان رهبری فراهم کنند.

امام جمعه قم ابراز امیدواری کرد: همه واجدان صلاحیت این را به عنوان یک وظیفه الهی و اسلامی مورد توجه قرار دهند.

ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز یکشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا روز شنبه ٢٠ آبان ماه ادامه دارد.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه