English

توسط شهرداری کرمانشاه؛

مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در کرمانشاه برگزار شد

طی مراسمی با حضور شهردار کرمانشاه و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و اعضای ناشنوای کتابخانه امیرکبیر،آیین گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، شهردار کرمانشاه در این مراسم گفت: در راستای توسعه خدمات به جامعه ناشنوایان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و ۲ نفر از ناشنوایان عضو گروه مشاورین شهردار هستند که مشکلات این افراد در جامعه به ما تذکر داده می‌شود و از این طریق به درخواست‌ها رسیدگی خواهد شد.

نادر نوروزی افزود: امیدوارم بتوانیم برنامه های فرهنگی ارزشمند کتابخانه های عمومی و بخش نابینایان را هم در فرهنگسراهای شهرداری توسعه و تعمیم دهیم و میزبان خوبی برای ناشنوایان کرمانشاه باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت از برنامه های فرهنگی ترویجی کتابخانه های عمومی بیان کرد: وظایف خود را در مجموعه کتابخانه های عمومی توسعه خواهیم داد و بیش از پیش به این نهاد فرهنگی، مردمی توجه خواهیم کرد و در گسترش برنامه ها، از نظرات کارشناسان کتابخانه های عمومی بیشتر استفاده خواهیم کرد.

 

امکانات کتابخانه‌ای ویژه برای ناشنوایان استان فراهم می‌شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه هم در این آیین گفت: بخش ناشنوایان کتابخانه عمومی امیرکبیر قبلاً در فضای بخش کودک ادغام بود و اکنون با اختصاص بخش مجزا این فضا مستقل شده و پذیرای افراد بیشتری از این جامعه است.

محمدامین بهرامی افزود: اکنون فضای بخش ناشنوایان از ۱۲ متر به ۵۰ متر افزایش پیدا کرده که به زودی امکانات و تجهیزات مناسبی را هم به این بخش اختصاص داده خواهد شد.

در ادامه کتابدار کودک و مسوول بخش ناشنوا یان کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه با اشاره به اینکه هشت هزار نفر ناشنوا در استان داریم، گفت: بخش ناشنوایان کتابخانه امیرکبیر در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و اکنون ۱۰۰ نفر عضو فعال دارد و در برنامه های فرهنگی ترویجی ویژه این جامعه در کتابخانه شرکت می‌کنند.

الهام خنجر افزود: عضویت در این بخش محدودیت سنی ندارد و عضویت برای تمامی افراد ناشنوا رایگان است و با داشتن کارت عضویت می‌توانند از امکانات بخش ناشنوایان تمام کتابخانه‌های عمومی کشور استفاده کنند.

وی در خصوص برنامه‌های جانبی این بخش اظهار داشت: برنامه های آموزشی و فرهنگی در بسیاری از زمینه های علمی و فرهنگی در بخش ناشنوایان برگزار می‌گردد که خوشبختانه استقبال خوبی داشته‌ایم، همچنین در بخش آموزش مربی ناشنوایان تعداد ۱۸ نفر فعال به صورت داوطلب از افراد نیمه‌شنوا و شنوا برای مربیگری ثبت نام کردند و مرحله اول آموزش این افراد به پایان رسید و این افراد در حال خدمت به جامعه ناشنوا هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه