English

شناور حامل ۲۸ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس توقیف شد/قاچاقچیان دستگیر شدند

جانشین مرزبانی استان خوزستان از توقیف یک فروند شناور تجاری متخلف حاوی بار قاچاق به ارزش ۲۸ میلیارد ریال در سواحل ماهشهر خبر داد.

شناور حامل 28 میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس توقیف شد/قاچاقچیان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سرهنگ منصور رضا عزیزی  اظهار داشت: دریابانان ماهشهر در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آبهای ساحلی استان، روز گذشته حین کنترل شناورهای عبوری در آبهای شمال خلیج‌فارس به یک فروند شناور تجاری که به سمت بنادر خوزستان در حرکت بود مظنون شدند و آنها را متوقف کردند.

جانشین مرزبانی استان خوزستان افزود: مرزبانان در بازرسی دقیق از شناور توقیف شده 25 دستگاه کولر اسپیلت، 35 دستگاه ماشین لباسشویی و 20 دستگاه یخچال ساید را کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری سه متهم در این رابطه ادامه داد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را بالغ بر 28 میلیارد ریال ارزیابی کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع ذیصلاح شد.

سرهنگ عزیزی گفت: تلاش کارکنان فرماندهی مرزبانی استان برای مبارزه با اخلالگران اقتصادی با تمام توان ادامه دارد و با سودجویان پدیده‌ شوم قاچاق، برخورد قاطعانه و قانونی خواهد شد.

جانشین مرزبانی استان خوزستان همچنین از کشف 6 هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای ساحلی استان خوزستان خبر داد و اظهارکرد: در راستای طرح افزایش کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر روز گذشته در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان درخصوص خروج محموله سوخت از آبهای کشور و فروش به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس آگاه شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با اعزام به موقع به محل و طی عملیاتی غافلگیرانه موفق شدند شناور صیادی را هنگام خروج از آبهای داخلی کشور متوقف و در بازرسی از آن 6 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل که در مخازن شناورها جاساز شده بود، کشف کنند.

سرهنگ عزیزی با اشاره به دستگیری 2 متهم در این رابطه بیان کرد: شناورهای توقیف شده به بهانه فعالیت تجاری اقدام به سوخت گیری کرده و روانه دریا شده بودند ولی مسیر خود را به محل فروش و تبادل سوخت منحرف کرده که با هوشیاری دریابانان ماهشهر متوقف شدند.

وی افزود: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه