English

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور:

اختتامیه نمایشگاه مشهد با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان توافق سرمایه گذاری در مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بیان کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حال نزدیک شدن به نقش اساسی خود در اقتصاد ملی مبتنی بر نظریه اقتصاد مقاومتی هستند.

اختتامیه نمایشگاه مشهد با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان توافق سرمایه گذاری در مناطق آزاد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الله عبدالملکی؛ دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور عنوان کرد: آورده اصلی ما در نمایشگاه مشهد ۲۰۰ هزار میلیارد تومان توافق و تفاهم‌نامه برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود که در نمایشگاه اردیبهشت ماه این رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده و اکنون ۴ برابر شده است.

عبدالملکی این سخنان را در اختتامیه دومین نمایشگاه رونمایی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد ابراز داشت و ادامه داد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حال نزدیک شدن به نقش اساسی خود در اقتصاد ملی مبتنی بر نظریه اقتصاد مقاومتی هستند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین افزود: اگر انتقاداتی در زمینه کژکارکردی وجود داشت، در طول کمتر از دو سال دولت سیزدهم دیگر نقدی به کژکارکردی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌توانند با قدرت طوفانی خود در رشد و پیشرفت اقتصادی نقش داشته باشند. در طول دولت جدید سرعت رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دو برابر شده و جنب و جوشی در این مناطق شکل گرفته است.

عبدالملکی متذکر شد: آورده اصلی ما در این نمایشگاه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان توافق و تفاهم‌نامه برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود که در نمایشگاه اردیبهشت ماه این رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده و اکنون ۴ برابر شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اضافه کرد: همچنین بسته‌های ارائه شده ما نیز دو برابر شده که نشان می‌دهد هرچه جلو می‌رویم تمایل برای سرمایه‌گذاری در مناطق افزایش پیدا می‌کند، بنابراین به درستی هدف‌گیری کردیم.

عبدالملکی یادآور شد: در نمایشگاه این مناطق کنار هم قرار می‌گیرند و چند روز با هم مشورت کرده و کار شبکه‌ای انجام می‌دهند، بنابراین هماهنگی روز به روز بیشتر می‌شود و در نمایشگاه مشهد ۱۲ منطقه ویژه، ۸ منطقه آزاد قدیمی‌تر و ۷ منطقه آزاد جدید حضور داشتند که در نمایشگاه آینده این تعداد بیشتر خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه