English

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم:

قم در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در کشور الگو است

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تشریح اقدامات و خدمات شهرداری در ایام عزاداری امام حسین(ع) گفت: شهر قم به‌عنوان پایتخت مذهبی کشور باید در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین و برپایی نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در کشور الگو باشد.

قم در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در کشور الگو است

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی اصفهانیان مقدم از سیاه‌پوشی شهر قم در ماه محرم و صفر خبر داد و اظهار داشت: امسال نیز مانند سنوات گذشته، شهر قم سیاه‌پوش مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شده و امسال تلاش کردیم با آسیب‌شناسی مشکلات سنوات گذشته به‌خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا، خدمت بیشتری را ارائه دهیم.

وی حمایت و پشتیبانی شهرداری از برگزاری مراسم عزاداری را مسجد محور اعلام کرد و افزود: شهرداری امسال ارائه خدمات را بر اساس مسجد محوری و باهدف مشارکت بیشتر مردم خواهد داشت، زیرا تجربه نشان داده مردم باید گردانندگان اصلی برنامه‌های ملی و مذهبی باشند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: امسال برنامه خیمه‌ای به وسعت شهر باهدف اهدای اقلام موردنظر در مراسم عزاداری به 170 مسجد اجرا شد و طی مراسمی این بسته‌های مربوط به فضاسازی در اختیار مساجد قرار گرفت.

وی یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری را برافراشتن پرچم‌های مرتفع عزا در مناطق مختلف شهر عنوان کرد و گفت: در مورد مدیریت پسماند نیز در این ایام بیش از 3 هزار پرسنل شهرداری و 270 دستگاه جمع‌آوری پسماند مکانیزه در خدمت شهر خواهد بود.

اصفهانیان مقدم از توزیع بیش از 1500 عدد کارتن پلاست و 2 هزار کیلو کیسه‌زباله به مساجد و تکایا خبر داد و بیان کرد: توزیع بیش از 400 هزار ظرف گیاهی در تکایا و مساجد به هدف فرهنگ‌سازی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی یکی از دغدغه‌های شهرداری قم را تسریع در حمل‌ونقل شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دانست و تأکید کرد: تمام ناوگان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده‌باش هستند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: حفظ ایمنی شهر یکی دیگر از اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیریت شهری بوده که در این راستا سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم از 130 مسجد و مکان برگزاری مراسم بازدید کرده و کپسول‌های آتش‌نشانی این اماکن به‌صورت رایگان شارژ شده و در صورت نیاز کپسول در اختیار آن‌ها قرارگرفته است.

وی از استقرار اکیپ‌های عملیاتی در روزهای تاسوعا و عاشورا در هسته مرکزی شهر خبر داد و ابراز کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا موتورها و خودروهای عملیاتی در حرم مطهر، جمکران و مکان‌های پرتردد مانند پارکینگ‌ها مستقر می‌شوند.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اجرای فضاسازی شهری با همکاری سازمان زیباسازی و اداره کل ارتباطات شهرداری افزود: بیش از  4 هزار مترمربع بنر در سازه‌های تبلیغاتی در سطح شهر نصب‌شده و تلویزیون‌های تبلیغاتی سطح شهر نیز 800 دقیقه برنامه اکران می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه المان‌های نوری 400 نقطه شهر مناسب با ماه محرم و صفر تغییر کرده و 130 المان سرو در شهر به‌روزرسانی شده است، یادآور شد: همچنین بوستان‌های شهر نیز برای برگزاری مراسم عزاداری و اسکان زائران آماده شده و به‌صورت 24 ساعته نیروهای نگه‌دارنده در بوستان‌ها حضور خواهند داشت.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم همچنین به برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: شهر قم به‌عنوان پایتخت مذهبی کشور باید در برپایی نماز ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا در کشور الگو باشد و بر اساس همین مهم، شهرداری قم تمام تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات در تمام مناطق اندیشیده است.

وی در پایان اضافه کرد: زیرانداز، تانکرهای آب، سرویس‌های بهداشتی سیال، روشویی در مکان‌های برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا مستقرشده و مراسم شام غریبان نیز با محوریت حرم مطهر و مشارکت شهرداری برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه