English

استاندار یزد تاکید کرد:

تلاش برای اجرایی شدن قراردادهای ایران و سوریه / یزد آماده همکاری با هیئت تجاری سوریه

استاندار یزد دستیابی به مدلی برای اجرایی شدن قراردادهای ایران و سوریه را وظیفه فعالان اقتصادی دو کشور دانست و عنوان کرد: سفر رییس جمهور در اردیبهشت ماه امسال به سوریه و انعقاد ۱۵ قرارداد نقطه عطف در همکاری دو کشور است.

تلاش برای اجرایی شدن قراردادهای ایران و سوریه / یزد آماده همکاری با هیئت تجاری سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد،‌ مهران فاطمی استاندار یزد در نشست هیئت تجاری سوری به دعوت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی یزد، گفت: روابط دو کشور دوست و برادر ایران و سوریه با رهنمود های حضرت آیت الله خامنه ای و بشار اسد محکم تر می شود و تاثیرات مثبتی داشته است.

بالاترین مقام اجرایی استان افزود: این روز ها که از مبارزه با تروریسم صحبت می کنیم فداکاری های زیادی برای مقابله با تروریسم  انجام شد که لازم می دانم از شهدای سوری و ایرانی و در رآس آنها از شهید قاسم سلیمانی یاد کنیم.

فاطمی اظهار داشت: مردم سوریه به علت ایستادگی در برابر رژیم غاصب صهیونیست و آمریکا مورد هجوم تروریست قرار گرفتند که به گفته مسئولان آمریکا به دست آنها ایجاد شد ولی ایستادگی مردم سوریه تمام نقشه های دشمن را از بین برد و در این میان کم کاری جامعه جهانی در کمک به زلزله زدگان سال گذشته سوریه به جهت تقویت تروریست اقتصادی علیه مردم سوریه مشهود بود .

وی تصریج کرد: سیاست تحریم و محاصره اقتصادی نخ نما شده است و در برابر دولت ایران و سوریه کارساز نیست البته همکاری دو کشور دوست و برادر را می طلبد.

وی دستیابی به مدلی برای اجرایی شدن قراردادهای ایران و سوریه را وظیفه فعالان اقتصادی دو کشور دانست و عنوان کرد: سفر رییس جمهور در اردیبهشت ماه امسال به سوریه و انعقاد ۱۵ قرارداد نقطه عطف در همکاری دو کشور است.

فاطمی با اشاره به اینکه یزدی ها شیفته حضرت رقیه سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها هستند، گفت:همچنان که خیلی از مردم دوستدار زیارت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس هستند، لذا ظرفیت های بی نظیر بین دو کشور وجود دارد.

استاندار یزد به معرفی یزد و فرصت های سرمایه گذاری پرداخت و افزود: یزد بزرگترین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی دنیا و تنها شهر ثبت جهانی در یونسکو است و جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد همچنین ظرفیت های پزشکی یزد به لحاظ خدمات و ارزان قیمت بودن بی نظیر است که زمینه های خوبی در حوزه گردشگری سلامت می تواند ایجاد کند.

گفتنی است: بازدید از برخی کارخانجات یزد و برگزاری جلسات b2b در پنج حوزه کاشی و سرامیک، مواد شیمیایی، صنایع دستی، صادرات و واردات، محصولات ساختمانی از برنامه های سفر این هیئت تجاری سوری به استان یزد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه