English

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

خراسان رضوی دارای رتبه نخست در تولید محصول خربزه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۶۰ درصدمحصول خربزه این استان به دیگر استان‌های کشور حمل می‌شود و ۴۰ درصد دیگر در داخل استان مصرف می‌شود.

خراسان رضوی دارای رتبه نخست در تولید محصول خربزه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمید حاجی نژاد؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: سطح زیر کشت محصول خربزه در خراسان رضوی ۲۳ هزار هکتار است که در شهرستان‌های تربت جام، تایباد و مشهد این محصول بیشتر کاشت می‌شود.

حمید حاجی نژاد در ادامه اضافه کرد: شهرستان تربت جام با سطح زیر کشت و تولید خربزه بیشتر این محصول رتبه نخست را در استان دارد و ارقام خربزه در این استان خاتونی و مشهدی است که میانگین تولید محصول خربزه در هر هکتار ۲۵ تن است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۶۰  درصد محصول خربزه این استان به دیگر استان‌های کشور حمل می‌شود و ۴۰ درصد دیگر در داخل استان مصرف می‌شود.

حاجی نژاد همچنین تصریح کرد: با اجرای شیوه‌های کاشت و اجرای سیستم‌های آبیاری  حداقل ۵۰ درصد کاهش مصرف آب را در محصول خربزه داریم و خرید گندم در استان خراسان رضوی تاکنون به ۳۵۷ هزار تن رسیده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: کار خرید گندم از ۲۸ اردیبهشت ماه در ۲۸ مرکز خرید دولتی و مباشردر حال انجام است که  پیش بینی می شود  ۳۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

حاجی نژاد ابراز داشت: با وجود  وضعیت خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها دراستان استفاده از بذرهای اصلاح شده و تغذیه مناسب در مراحل کاشت و داشت موجب شد میزان خرید گندم نسبت به سال زراعی گذشته ۱۸ درصد رشد داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه