English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

غرب امروز برای سلطه گری با دو بحران زن و خانواده مواجه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کم کاری در حوزه خانواده باعث خدشه‌دار شدن حریم خانواده به دلیل ارزش و جایگاه خود شده است.

غرب امروز برای سلطه گری با دو بحران زن و خانواده مواجه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» بعد از چهار روز برگزاری با شعار «پای خانواده ایستاده‌ایم» شامگاه جمعه در سینما فرهنگ کرمانشاه برگزار شد.

این جشنواره برای پاسداری از خانواده و ارزش‌های متعالی زنان از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه همزمان با ۱۴ استان کشور در سینما فرهنگ کرمانشاه برگزار شد.

جشنواره فیلم حوا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه و انجمن سینمای جوان استان برگزار شد.

این جشنواره به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و با محوریت زنان و خانواده از ۲۰ تا ۲۳ تیر در کرمانشاه برگزار شد و در این مدت ۱۴ فیلم سینمایی و ۱۵ فیلم کوتاه داستانی در موضوع خانواده در کرمانشاه اکران شد.

اختتامیه فیلم حوا در کرمانشاه

خانواده رکن اصلی رشد جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم پایانی این جشنواره گفت: ۲ کلیدواژه خانواده و زن در حوزه عالم انسانی وجود دارد که در صنعت این ۲ اشتراک بزرگی به نام سینما دارند که یک صنعت قدرتمند و هنر فوق‌العاده است و جامعه غربی نمی‌گذرد که این جریان به سمت مسیر واقعی خود را طی کند.

علی صفدری افزود: فضای مجازی که در دست ابرقدرت‌هاست نمی‌گذارد معنای واقعی سینمای خانوادگی مشخص باشد.

وی با بیان اینکه در دنیا بحران خانواده وجود دارد و چرخه زندگی غربی به همین سو می‌رود، گفت: جامعه غربی با ۲ عنصر خانواده و زن مشکل دارد به این معنا که هر چقدر این ۲ می‌خواهند در قالب اصلی خود قرار بگیرند برنامه آنها به هم می‌خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: هم‌اکنون تعریف مادر در نسل‌های مختلف جامعه تغییر کرده است و دلیل این تغییر تخریبی است که در آن اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: کم کاری در حوزه خانواده اتفاق افتاده و به آن خدشه وارد شده که خدشه‌دار شدن حریم خانواده به دلیل ارزش و جایگاه خود دور از انتظار بود اما اکنون تمام تلاش غربی‌ها در این زمینه است و در تلاشند که ساختار آن را بشکنند. در بخش هنر سینما و فیلم وظیفه ما این است که تلاش کنیم مفهوم خوبی را در ذهن‌ها ماندگار کنیم.

صفدری عنوان کرد: فرزندان ما براساس فیلمی که می‌بینند وسایل زندگی مثل عروسک و اسباب بازی خود را می‌خرند صنعت نه فقط سینما بلکه زنجیره‌ای از صنعت‌ها به سینما بستگی دارد.

گفتنی است که در پایان برنامه  از ۱۳ مادر فعال در حوزه فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای و دانش‌آموزان دختر برتر استان تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه