English

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

هرمزگان را به یک استان صنعتی در حوزه اقتصاد دریا تبدیل می‌کنیم

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اقداماتی که امروز در حوزه صنعت شکل گرفته در صورت استمرار در سال‌های آینده، هرمزگان را به یک استان صنعتی به‌ویژه در حوزه اقتصاد دریا و دریا محور تبدیل خواهد کرد.

هرمزگان را به یک استان صنعتی در حوزه اقتصاد دریا تبدیل می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه هرمزگان اظهار داشت: افزون بر یکهزار و 200 واحد صنعتی در هرمزگان فعال است و خوشبختانه هیچ واحد صنعتی بزرگی در این استان تعطیل نیست.

برادران با تجلیل از اقدامات استاندار هرمزگان در حوزه صنعت بیان کرد: اقداماتی که امروز شکل گرفته در صورت استمرار در سال‌های آینده، هرمزگان را به یک استان صنعتی به‌ویژه در حوزه اقتصاد دریا و دریا محور تبدیل خواهد کرد.

وی در خصوص مالیات بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هرمزگان که به استان‌های دیگر منتقل می‌شد، گفت: لیست شرکت‌هایی که مالیات خود را در استان هرمزگان پرداخت نمی‌کنند به ما ارائه دهید تا در تهران راهکار آن را مشخص کنیم؛ چرا که موضع دولت مردمی نیز مبتنی بر همین موضوع است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: استان هرمزگان به سرعت مسیر صنعتی شدن را طی می‌کند و این بخش در سال گذشته موفق شد جایگاه نخست را در نرخ رشد استان به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در گذشته بخش حمل ونقل این رتبه را در اختیار داشت و این نشان از تغییر ماهیت هرمزگان به استانی صنعتی است.

برادران عنوان کرد: استان هرمزگان طی دو سال گذشته با روی کارآمدن دولت سیزدهم کارهای بزرگی در بحث تکمیل زنجیره‌های صنعتی انجام داده است؛ به گونه‌ای که با قدم گذاشتن در این مسیر در سال‌های 1400 و 1401 رشد 9 برابری و در بهار امسال رشد 40 درصدی سرمایه‌گذاری در این حوزه را کسب کرده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برگزاری 209 نشست تسهیلی و رفع موانع تولید در استان هرمزگان کار آسانی نیست، همین امر موجب شده تا هرمزگان رتبه دوم را در صدور جوازهای تاسیس صنعتی کشور کسب کند و بودجه شهرک‌های صنعتی رشدی 10 برابری داشته باشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته رشد 5/9 درصدی در صنعت کشور محقق شد؛ این درحالی است که این رقم در سال 1400، سه و سه دهم درصد بوده و نشان می‌دهد که رشد قابل توجهی نسبت به پارسال داشته است.

برادران یادآور شد: البته این رشد صنعتی نسبت به هشت سال گذشته قابل قیاس نیست چرا که طی هشت سال گذشته رشد صنعت کشور یک و 6 دهم درصد بود که این روند رو به رشد در 2 سال گذشته ما را امیدوار به آینده‌ای روشن در بخش صنعت می‌کند.

وی در ادامه ابراز داشت: روز گذشته نیز عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های قطعی شد که به گشایش بازارهای بین‌المللی و تحقق افق‌های صادراتی کمک خواهد کرد البته باید به زنجیره‌های پایین دست و بازارهای داخلی نیز توجه داشته باشیم تا توسعه پایدار محقق شود.

این مسئوول ضمن قدردانی از صنعتگران و معدنکاران هرمزگانی گفت: صنعتگران و معدنکاران سرمایه‌های ارزشمندی بوده که تا آخرین بستر ارزش‌آفرین هستند؛ البته گام‌های بزرگ پیش روی ماست و انتظار مردم از شما بسیار بیشتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه