English

مهدی دوستی:

پیشنهادات هرمزگان برای برنامه هفتم توسعه احصا شود

استاندار هرمزگان با تاکید به در پیش بودن تدوین برنامه هفتم توسعه کشور خواستار تشکیل کارگروه‌هایی برای احصای پیشنهادات استان به ویژه در حوزه ترانزیت و اقتصاد دریا محور شد.

پیشنهادات هرمزگان برای برنامه هفتم توسعه احصا شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان، با اشاره به اعتبارات ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران در جهت کاهش مخاطرات سیل و زلزله، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان رودان منوط به احداث سه سازه آبخیزداری است تا مخاطره در بالادست این اراضی کاهش پیدا کند و در میناب نیز اتمام طرح ساماندهی رودخانه‌ها جزو اولویت‌‌های استان است که ضرورت دارد اعتبارات مدیریت بحران به این سمت و سو هدایت شود.

وی با تاکید بر لزوم مطالعه، بازنگری و اجرای طرح‌ هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار اظهارداشت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده شده است که ۱۰ درصد آن در جهت مطالعه و بازنگری و ۹۰ درصد هم برای اجرای طرح‌ هادی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، طی بررسی ابلاغ اعتبارات تبصره ۶ ماده ۱۲ اصلاح قانون معادن، تاکید‌کرد: ضرورت دارد فرمانداران نظارت کافی داشته باشند تا اعتبارات وصولی این قانون حتما به روستاهای متاثر از فعالیت معادن، اختصاص داده شود.

دوستی با اشاره به لزوم الحاق ۱۲۲ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس، عنوان‌کرد: در الحاق اراضی جدید به شهر بندرعباس باید تمام موارد از جمله توپوگرافی منطقه و هزینه‌های آماده‌سازی زمین، حرائم گاز و برق، رودخانه‌ها و گسل‌ها و اقتصاد طرح بررسی و احصا شود تا بتوانیم بهترین محل را برای الحاق به شهر انتخاب کنیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم تلاش برای تحقق پیشرفت توام با عدالت در همه حوزه‌ها بیان داشت: برای تمام طرح‌های بزرگ استان، تضمین اشتغال، درآمد و تاثیر بر تولید ناخالص داخلی بررسی و احصا شده است.

وی با اشاره به در پیش‌بودن تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، اظهار داشت: نقش استان در ترانزیت و اقتصاد دریامحور کلیدی و برجسته است و بر همین اساس ضرورت دارد کارگروه‌هایی از دستگاه‌های اجرایی استان برای احصا پیشنهادات قابل ارائه در برنامه هفتم توسعه تشکیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه