English

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

میزان مرگ و میر مردان در مقایسه با زنان به مراتب بالاتر است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: متاسفانه میزان مرگ و میر در هر گروه سنی از مردان، در مقایسه با زنان به مراتب بالاتر است.

میزان مرگ و میر مردان در مقایسه با زنان به مراتب بالاتر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی دلاوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  شعار امسال هفته جهانی مردان "مردان سالم، عادات سالم و زندگی سالم" نامگذاری شده است.

وی با اشاره به نامگذاری 24 تا 30 خرداد ماه هفته جهانی سلامت مردان گفت: ۲۱۰۶۷۳ مرد بالای 15 سال در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل زندگی می کنند.

معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: از این تعداد، ۱۶۳۸۰۰ مرد در کاشان و ۴۶۸۷۳ مرد در آران و بیدگل می باشند.

وی، با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت مردان در گروه سنی میاسالی ۳۰ تا ۶۰ سال می باشد، تصریح کرد:  ۹۵۱۸۵ مرد میانسال در کاشان و ۲۷۸۰۴ مرد میانسال در آران و بیدگل زندگی می کنند.

دلاوری اذعان داشت: توجه به مقوله سلامت مردان به عنوان پایه و اساس خانواده علاوه بر حفظ نیروی مهم مولد در جامعه، بر کیفیت سلامت خانواده ها بسیار تاثیر گذار است، اما متاسفانه اغلب مردان به دلایل مختلف به سلامت جسم و روح خود توجه چندانی ندارند و تا مشکل جدی نداشته باشند به پزشک مراجعه نمی کنند.

وی افزود: یافته‌های به دست آمده در ایران نشان می‌دهد که درگیری مردان با مسائل خانوادگی و دغدغه‌های اقتصادی و بی توجهی به سلامتی از جمله عواملی هستند که باعث می شوند  مردان کمتر به سلامتی خود اهمیت بدهند و از خدمات سلامتی کمتر استفاده کنند.

دلاوری تصریح کرد: این یافته‌ها نشان می‌دهدکه مـردان نـسبت بـه زنـان در سبک زندگی خود روش‌های نادرست‌تری دارند، به بیماری‌های خود کمتر اهمیت می‌دهند، اغلب علایم هشداردهنده را نادیده می‌گیرند و دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. برخورداری مردان از توانایی جسمی بیشتر باعث می‌شود که میزان ناتوانی مردان کمتر از زنان برآورد شود. اما متاسفانه میزان مرگ و میر در هر گروه سنی از مردان، در مقایسه با زنان، به مراتب بالاتر است.

وی، عدم استعمال دخانیات، حفظ وزن متعادل، ورزش روزانه، تغذیه سالم و متعادل،کنترل فشار خون، کلسترول و دیابت، مراجعه منظم به پزشک، قرار گرفتن در غربالگری بزرگی پروستات و سرطان پروستات به خصوص اگر چهل و پنج سال بیشتر دارند، کاهش استرس با ارتباط فعال با دوستان و خویشاوندان، عادت مراجعه به روانپزشک در صورت بروز خشم و افسردگی و ... را به مردان برای حفظ سلامتی جسم و روان خود توصیه کرد.

معاون بهداشت دانشگاه یادآور شد: این مناسبت، فرصت خوبی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه مردان، سازمان های دولتی، غیر دولتی و صنوف در خصوص جنبه های مختلف سلامت جسمی، روانی و معنوی می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه