English

سرکنسول ترکمنستان:

خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم برای ترکمنستان است

سرکنسول ترکمنستان بیان کرد: این استان سه گذرگاه مرزی گمرکی داشته که این سه گذرگاه دروازه ترکمنستان برای ورود به بازار کشورهای آسیایی و کشورهای سی آی اس است‌.

خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم برای ترکمنستان است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، الیاس قایب اف؛ سرکنسول ترکمنستان در سخنانی اظهار کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم برای ترکمنستان بوده که سه گذرگاه مرزی گمرکی داشته که این سه گذرگاه دروازه ترکمنستان برای ورود به بازار کشورهای آسیایی و کشورهای سی آی اس (CIS) است‌.

قایب اف در ادامه افزود: اعتقاد راسخ داریم که این نشست موجب ارتقاء بیش از پیش روابط تجاری دو کشور می‌شود. همانگونه که می‌دانیم طی مدت کوتاه اخیر روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تحکیم یافته است که مثال بازر آن سفر مقامات دو کشور و توافق‌های صورت گرفته است.

سرکنسول ترکمنستان این سخنان را در اولین نشست تجاری سرمایه گذاری ایران و ترکمنستان که در محل اتاق بازرگانی مشهد ابراز کرد و ادامه داد: همچنین سفرهای استاندارهای استان‌های همجوار از جمله استان‌های گلستان، خراسان شمالی و رضوی بر اساس یاداشت تفاهمنامه متقابل در زمینه روابط تجاری، فرهنگی، علمی میان دو کشور بوده است.

وی همچنین متذکر شد: برگزاری نمایشگاه تخصصی اقتصادی ایران در عشق آباد در فوریه ۲۰۲۳ و حضور ۷۰ شرکت ایرانی اثباتی بر افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور است.

سرکنسول ترکمنستان در ادامه تاکید کرد: اطمینان داریم بازدیدهای هیات تجاری از گرگان و بجنورد مثمر ثمر خواهد بود ولی خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم برای ترکمنستان بوده است.

قایب اف در خاتمه اذعان کرد: این استان سه گذرگاه مرزی گمرکی داشته که این سه گذرگاه دروازه ترکمنستان برای ورود به بازار کشورهای آسیایی و کشورهای سی آی اس است‌ و اکنون روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف بهبود یافته و وارد دوره تاریخی جدیدی شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه