English

یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

آغاز اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در شیراز

مسئول واحد بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آغاز اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در شیراز خبر داد.

آغاز اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مسوول واحد بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه، یکی از شایع ترین علت های کم بینایی را تنبلی چشم دانست و افزود: میزان شیوع تنبلی چشم از ۲ تا ۵ درصد در ایران و کشورهای مختلف گزارش شده است و در همین راستا، طی سال گذشته در استان فارس، حدود ۲۰۰ هزار کودک غربالگری شدند.

فریبا مرادی با بیان اینکه در صورت درمان نشدن این مشکل، اثرات کم بینایی تا آخر عمر با بیمار باقی می ماند، از شناسایی ۳۶۰ مورد مبتلا به تنبلی چشم طی سال گذشته در استان خبر داد.

او با اشاره به این موضوع که در بیشتر موارد، ظاهر چشم تنبل طبیعی است و هیچ نشانه ای از بیماری در آن دیده نمی شود، تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم را تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن عنوان کرد و ادامه داد: از آنجا که بسیاری از این عوامل برای خانواده ها ناشناخته است، چشم همه کودکان باید دست کم سه بار در سال های ۳ تا ۶ سالگی قبل از ورود به دبستان غربالگری شود.

مسوول واحد بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گروه هدف اصلی این برنامه را کودکان ۳ تا ۶ سال برشمرد و گفت: والدین می توانند برای انجام غربالگری تنبلی چشم، به مراکز مثبت زندگی تحت پوشش ادارات بهزیستی استان فارس مراجعه کنند.

مرادی تاکید کرد: همکاری بیش از پیش مراقبان سلامت و بهورزان در اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی مردم و هدایت والدین کودکان گروه هدف به مراکز غربالگری تنبلی چشم، اهمیت بسیاری در این زمینه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه