English

مدیر کل بهزیستی؛

۲۰۰هزار کودک ۳ تا ۶ ساله‌ استان فارسی غربالگری بینایی شدند

مدیر کل بهزیستی فارس گفت: پارسال ۲۰۰ هزار کودک در استان، غربالگری بینایی شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ کودک مبتلا به اختلالات بینایی و ۳۶۰ کودک مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده شده اند.

۲۰۰هزار کودک ۳ تا ۶ ساله‌ استان فارسی غربالگری بینایی شدند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس، در مراسم افتتاحیه طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در استان، با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ هزار کودک توسط پایگاه های بهزیستی فارس غربالگری بینایی شده اند و از این تعداد ۲هزار و ۶۰۰ کودک مبتلا به اختلالات بینایی و ۳۶۰ کودک مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده و درمان شده اند, گفت: این به معنی پیشگیری از معلولیت ۳۶۰ کودک در استان فارس است.

او در ادامه تشریح کرد: این برنامه کشوری هم اکنون در سراسر استان فارس اجرا می شود و خانواده های دارای کودک ۳تا ۶ سال با مراجعه به مراکز مثبت زندگی بهزیستی می توانند بینایی فرزندان خود را ارزیابی نمایند.

وی افزود: در سال جاری ۲۰۵ پایگاه ثابت و سیار برای غربالگری بینایی کودکان در استان فارس فعال هستند که از این تعداد ۴۵ پایگاه ثابت در شیراز و ۳ پایگاه سیار نیز در مرکز استان به روستاهای هم جوار خدمات غربالگری را ارائه می دهند.

هوشیار پشتوانه این طرح را خانواده و اجتماع عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی گسترده در این زمینه از وظایف اجتماعی است چرا که معلولیت, هزینه ها و بار سنگینی از لحاظ درمانی و روانی برای فرد ,خانواده و اجتماع در پی خواهد داشت ,بیماری تنبلی چشم شایع ترین علت ایجاد نابینایی یک چشمی در افراد زیر ۲۰ سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است, کودک مبتلا غالبا هیچ علامتی ندارد و چشمان او با وجود این که ظاهرا سالم و طبیعی به نظر می رسد اما از دید کافی برخوردار نیست.

مدیر کل بهزیستی فارس بیان داشت: در مراکز بهزیستی فارس معاینه چشم کودک با E چارت و دستگاه اپتیک پلاس انجام می شود و در صورت نیاز کودک به بینایی سنج و در مرحله بعد به چشم پزشک ارجاع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه