English

هوشیار:

۲۰ فرزند با نیاز ویژه به خانواده‌های متقاضی در فارس واگذار شده اند

مدیرکل بهزیستی فارس از واگذاری ۲۰ فرزند با نیاز ویژه به خانواده‌های متقاضی در استان خبر داد.

۲۰ فرزند با نیاز ویژه به خانواده‌های متقاضی در فارس واگذار شده اند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس در نخستین همایش تجلیل از خانواده‌های فرزند پذیر با نیازهای ویژه گفت:‌‌ خانواده‌های پذیرای فرزند با نیاز ویژه، با انتخاب فرزندان دارای معلولیت و بیماری برای فرزندخواندگی، با جدیت به دنبال برطرف کردن مشکلات این بچه‌ها هستند.

هوشیار با بیان این که ۲۰ فرزند با نیاز ویژه به خانواده‌های متقاضی در فارس واگذار شده اند ادامه داد: سیاست اصلی و بنیادین سازمان بهزیستی، تاکید بر برنامه مراقبت در خانواده و زندگی کودکان و نوجوانان و در صورت نبود شرایط و صلاحیت در خانواده زیستی، سپردن سرپرستی آن‌ها به خانواده‌ های جایگزین در قالب فرزندخواندگی، امین موقت و طرح‌های دیگر است.
وی گفت: تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان حاضر در شیرخوارگاه ها، دارای معلولیت و بیماری‌های مادرزادی هستند به همین دلیل برای ورود به خانواده‌ها نسبت به دیگر کودکان شانس کمتری دارند.
به گفته مدیر کل بهزیستی فارس، محدودیت‌ های ناشی از مشکلات جسمی و روانی بسیاری از این کودکان در صورت حضور در کانون گرم خانواده، رفع و امکان رشد توانایی‌ها و پتانسیل‌های این کودکان در خانواده فراهم خواهد شد.
هوشیار گفت: شرایط سپردن فرزندان با نیاز‌های ویژه به خانواده‌ها تسهیل شده و با کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در این همایش ضمن تقدیر از این خانواده‌ها، گفت: انتقال عاطفی دوسویه و گرمی و صمیمیت از خانواده‌های فرزند پذیر به فرزندان، از ایده آل‌های ما برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، چرا که حل تعارضات اجتماعی با رشد شخصیت و تعالی افراد امکان پذیر است.

حقایقی ارزش هر فرد را در عمل و همت او برشمرد و خطاب به خانواده‌های فرزند پذیر با نیاز ویژه، عنوان کرد: شما خانواده‌ها با عمل خود نشان داده‌اید که ارزشمند و بزرگ اندیش هستید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه