English

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان:

۶۵ فرصت شغلی در قالب طرح منظومه روستایی در کردستان نهایی شد

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: در قالب طرح منظومه‌های روستایی در بخش خاوومیرآباد مریوان ۶۵ شغل اجرایی و ۲۱۰ شغل پایدار به نتیجه رسیده است.

۶۵ فرصت شغلی در قالب طرح منظومه روستایی در کردستان نهایی شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ سعید رسولی اظهار کرد: طرح منظومه های روستایی در راستای بند "ه" ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه و جز یک بند "الف" ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری در کردستان هم اجرایی شده است.

وی افزود: طرح منظومه های روستایی برای اشتغال و اقتصاد پایدار روستایی تعریف و از سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه سه جانبه ای بین استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد مسکن کردستان منعقد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان اضافه کرد: بخش خاوومیرآباد مریوان، از مناطق هدف اجرای این طرح است که ۳۰ روستا و یک شهر را در بر می گیرد که همکاران تسهیلگر ما بصورت شبانه روزی توانستند ۲۹۰ شغل بر اساس توانمندی و ظرفیتهای منطقه، احصا و شناسایی و ۶۵ شغل اجرایی و ۱۲۰ اشتغال پایدار در روستاهای هدف به نتیجه برسانند.

رسولی افزود: با کمک استانداری کردستان بیش از ۱۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی استان به این طرح اختصاص یافته است که با تامین آن، تعداد مشاغل اجرایی از ۶۵ به ۱۰۰ شغل افزایش می یابد.

وی ادامه داد: از مولفه های اصلی این طرح کمک به تقویت اقتصاد و اشتغال پایدار است که در کنار آن کارهای زیربنایی روستا نیز تامین می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان با بیان اینکه استان یکی از ۱۲ استان هدف منظومه روستایی در کشور است، یادآور شد: امسال برای اجرای طرح منظومه های روستایی در ۲ بخش مرکز کامیاران و سیروان سنندج درخواست اعتبار مطالعاتی شده است که در صورت موافقت، در این ۲ بخش نیز وارد عمل می‌شویم.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه