English

طرح آبرسانی مشگین شهر نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تکمیل طرح آبرسانی مشگین شهر با هدف تامین آب مطمئن و پایدار برای این شهرستان نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است.

طرح آبرسانی مشگین شهر نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، جبرئیل رمضانی روز یکشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از طرح آبرسانی شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: طرح آبرسانی مشگین شهر در ۲ فاز در دست اجراست که فاز اول آن به طول ۶.۵ کیلومتر دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی اضافه کرد: تا کنون عملیات لوله گذاری در این طرح به طول سه کیلومتر به اتمام رسیده و تا تیر ماه سال جاری عملیات لوله گذاری سه کیلومتر دیگر هم اجرا می‌شود.

رمضانی اظهار کرد: پیش بینی شده فاز اول طرح و احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: فاز دوم طرح آبرسانی مشگین شهر به طول ۱۰ کیلومتر در دست مطالعه است و با تامین اعتبارات لازم از محل ماده ۵۶ تا ۲ سال آینده اجرا خواهد شد.

رمضانی افزود: با تکمیل فاز اول و دوم طرح آبرسانی مشگین شهر ، آب آشامیدنی این شهر تا سال ۱۴۱۰ به شکل پایدار تامین خواهد شد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای تامین آب آشامیدنی مشگین شهر تا سال ۱۴۲۵ اجرای طرح آبرسانی از سد اهلمان هم در دستور کار قرار گرفته و پیگیر هستیم ۶ میلیون متر مکعب آب با اخذ ردیف اعتباری از سد اهلمان به سد احمد بیگلو انتقال داده شود.

وی افزود: در صورت عدم مصرف بهینه آب تا تابستان امسال جیره بندی آب در شهرستان مشگین شهر محتمل است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل میزان مصرف آب آشامیدنی در مشگین شهر را ۳۰۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: این میزان مصرف آب در تابستان به بالای ۴۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد و ضروری است شهروندان از مصرف بی رویه آب خودداری کنند.

توسعه و تکمیل شبکه پایاب سد سبلان و علاج بخشی سد احمد بیگلو سد اینچه نو و دیگر سد های این شهرستان می‌تواند بخشی از مشکلات شهروندان در تامین آب آشامیدنی و نیاز آبی کشاورزان و باغداران مشگین شهر را برطرف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه