English

عملیات اجرایی احداث مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر در بندر عباس آغاز شد

عملیات اجرایی احداث مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با سرمایه گذاری 190 میلیون دلار آغاز شده است.

عملیات اجرایی احداث مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر در بندر عباس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر با هدف تولید ورق فولاد (آهن سیاه) در سایت توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار جانمایی شده است. 

این شرکت با سرمایه گذاری 190میلیون دلار، اشتغال ۲۵۵ نفری را به طور مستقیم ایجاد می کند و می تواند شرکتی تأثیرگذار در تحقق چشم انداز فولادی کشور باشد. 

این پروژه در تکمیل زنجیره فولاد استان هرمزگان، جلوگیری از خام فروشی مطابق با سیاست های اقتصادی کشور و توسعه صنایع پایین دستی فولاد، به منظور ایجاد ارزش افزوده صادراتی بسیار مؤثر خواهد بود. 

ساخت لوله و پروفیل ساختمان سازی و سوله سازی، حمل و نقل کشتی سازی، کشاورزی، ماشین آلات سنگین، مخزن سازی، از جمله کاربردهای ورق سیاه فولاد سازی مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر به شمار می آید. 

احداث واحد دانشگاه علمی کاربردی جهت تربیت نیروهای ماهر در پیشبرد منابع انسانی منطقه، احداث شعبه جدید خیریه ایتام امام زمان(عج) در جهت محرومیت زدایی از مناطق محروم، ایجاد مرکز تحقیق و توسعه پیشرفته با آزمایشگاه های اکرودیته با استاندارد ۱۷۰۲۵ شامل آزمایشگاه های خواص فیزیکی، خواص شیمیایی، خواص مکانیکی و همچنین آزمون های غیر مخرب از جمله مزایای جنبی این پروژه است.

خلیل+قاسمی (3)

پالس اقتصادی و قمیت گذاری را نباید از فعال اقتصادی بگیریم

محمدرضا رجالی سرمایه گذار مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر و مدیرعامل شرکت ظریف مصور در این آئین گفت: امیدواریم که یکی از پروژه‌های خوب ملی باشد. 

وی در ادامه افزود: در چهار استانی که فعالیت داریم در ابتدای دوره قبل هدف گذاری کردیم که رتبه سهولت کسب و کار را در استان اصفهان از پنج رتبه آخر به پنج رتیه اول بدست بیاوریم که در آخرین رتبه‌بندی چهارم را کسب کرده‌ایم. 

رجالی اظهارداشت: امیدوارم هرچه زودتر در دوره‌ای نزدیک رتبه بندی اقتصادی هرمزگان را بهبود ببخشیم.

وی عنوان کرد: تمام مردم جهان با چند هزار سال سابقه باز هم تبادل کالا می کنند و قمیت گذاری می شود، پالس اقتصادی و قمیت گذاری را نباید از فعال اقتصادی بگیریم و امیدوارم شاهد بهبود اقتصاد و افزایش رتبه‌بندی اقتصادی استان هرمزگان باشیم. 

سرمایه گذار مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر و مدیرعامل شرکت ظریف مصور در ادامه گفت: اگر امروز شاهد کلگ زنی این پروژه هستیم به همت مدیران استان انجام شده وگرنه این پروژه از دست می‌رفت. 

وی اظهار داشت: یک همت ملی می‌خواهد تا این مسیر عقب افتادگی اقتصادی را بتوانیم جبران کنیم، کشورهای پیشرفته منابع کشورهای جهان سوم را غارت میکنند و امروز مغزهای کشور به سرعت دارند کشور را ترک میکنند. 

مدیرعامل مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر اضافه کرد: تغییر قوانین اقتصادی در کشورها باعث شده که سلیقه های مختلف اقتصادی را جذب کرده و به پیشرفت رسیده اند، ما باید دست از دست هم بگذاریم و این وضعیتی را که متاسفانه در آن قرار داریم را عوض کنیم. 

مهدی+دوستی

موتور اصلی توسعه و پیشرفت کشور کارگران هستند

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این آئین ضمن تبریک روز کارگر خاطرنشان کرد: امروز روز خلیج فارس که سپر مادری ماست و همیشه با این نام مزین خواهدماند، موتور اصلی توسعه و پیشرفت کشور کارگران هستند.

وی در ادامه افزود: از ابتدا بنایمان بر این بوده که از بخش خصوصی حمایت کنیم و همین رویکرد نیز باعث شد تا موفق شویم با جذب حدود ۱۶۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی رتبه اول را در کشور کسب کنیم که ثمرات آن با توجه به زمان‌بر بودن بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی در چند سال آینده خود را نشان خواهد داد‌. 

دوستی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران گفت: اقتصاد دولتی نه راندمان و نه تولید مناسب دارد و متأسفانه ناسالم و غیره بهره‌ور است، بنابراین ما راهی جز حرکت با بخش خصوصی برای توسعه کشور نداریم و امروز همه به این جمع بندی رسیده‌اند.

وی افزود: هرمزگان این پتانسیل را دارد که از طریق مشارکت بنگاه های اقتصادی به پیشرفت های خوبی برسد و حرکت بر اساس اکوسیستم های صنعتی یا همان شهرک های صنعتی می‌تواند ظرفیت های قابل توجهی باشد. 

به گفته وی، طرح‌های فولادی آغاز شده در دولت سیزدهم از کل طرح‌های فولادی دو دهه اخیر هرمزگان بیشتر بوده و یکی از راهبردهای ما در استان، تنوع بخشی به تولیدات است.

استاندار هرمزگان گفت: ما در طول زنجیره‌ها نیز حرکت کردیم و در بالادست اکتشافات جدید معدنی را در دستورکار قرار دادیم، در پایین‌دست با خارج شدن از انحصار تولید شمش‌های فولادی به سمت تولید ورق، لوله و نورد حرکت کردیم.

باید مسائل را پایه‌‌ای حل کنیم و توسعه را روی محور اتو‌پایلوت بگذاریم

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از رویکرد بنادر استان و عدم انتفاع استان از آن‌ها گفت: بنادر بایستی سبب‌ساز توسعه منطقه‌ای شوند و در تولید نقش ایفا کنند بدین شکل که مواد اولیه وارد و در همین بنادر منجر تولید شوند تا ارزش‌افزوده افزایش یابد اما امروز بنادر استان تنها محلی برای تخلیه و بارگیری کالاها و حمل آن‌ها به نقاط مختلف هستند بر همین اساس به دنبال احداث اسکله‌های جدید هستیم و توافقاتی با ایمیدرو نیز برای احداث اسکله‌های صنعتی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ما باید مسائل را پایه‌‌ای حل کنیم و توسعه را روی محور اتو‌پایلوت بگذاریم چرا که دولت زمان کافی برای اینکه در تمام مسائل مداخله کند را ندارد.

به گفته وی، در همین راستا نیز توانستیم ایزوایکو را به مرز رسمی تبدیل و و در منطقه ویژه خلیج‌فارس نیز همین رویه را برای تبدیل به مرز رسمی دنبال می‌کنیم تا تولید‌کنندگان درگیر فرآیندهای سازمان بنادر و گمرکات نشوند و در منطقه ویژه‌ همه کارهایشان برای صادرات و واردات انجام شود. 

خلیل+قاسمی (4)

 

خلیل قاسمی مدیرکل صمت هرمزگان ضمن گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس اظهار‌کرد: این پروژه جزو پروژه های زمین مانده‌ بود که به همت استاندار هرمزگان اجرایی شد.

وی عنوان ‌کرد: پیش‌بینی قطعی ۸۰۰میلیون تن سنگ آهن هاتیت را داریم که ۱۲۲ میلیون تن آن به بهره‌برداری می‌رسد. 

قاسمی عنوان کرد: در حوزه آهن اتفاق خوبی در یک سال و نیم گذشته افتاده‌است و ظرفیت ۷۴ میلیون تنی آهن مگنتی را در حال بهره‌برداری هستیم که اولین واحد کنسانتره مگنتی در استان را ایجاد خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه منطقه‌ای برای پروژه‌های مگا تعریف شده و پروژه‌های بزرگ مستقر هستند، گفت: یک شهر صنعتی فولاد نوین با استحصال زمین از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شده و امسال مجوز بیش از ۴۲ میلیون تن زنجیره فولاد را آماده کرده‌ایم.

مدیرکل صمت هرمزگان در پایان افزود: در مجتمع آلومینیوم پروژه برق و همچنین مطالعه ۳۲۰۰کیلومتر مربعی با هماهنگی سازمان ایمیدرو انجام شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه