English

کلنگ زنی مجتمع پرورش میگو دو هزار هکتاری در میناب

استاندار هرمزگان از کلنگ زنی مجتمع پرورش میگو دو هزار هکتاری کرگان(جنوبی و میانی) میناب خبرداد و گفت: تاکنون برای بیش از سه هزار نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از هفت هزار نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

کلنگ زنی مجتمع پرورش میگو دو هزار هکتاری در میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آئین  کلنگ زنی مجتمع پرورش میگو دو هزار هکتاری کرگان(جنوبی و میانی) میناب با اشاره به اینکه در هرمزگان بالغ بر ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو شناسایی شده است گفت: خوشبختانه از این میزان بالغ بر ۲۵هزار هکتار واگذار شده است(۱۵هزارهکتار درحال احداث و ۱۰هزار هکتار درحال بهره‌برداری). تاکنون برای بیش از سه هزار نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از هفت هزار نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در صورت بهره برداری از مجتمع پرورش میگوی کرگان ۱۰هزارتن به ظرفیت تولید استان افزوده می‌شود تصریح کرد: این مجتمع برای بیش از سه هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی از شهرستان های سیریک، جاسک، بندرلنگه، میناب، بندرعباس و قشم به عنوان مهمترین شهرستان های میگو پرور استان یادکرد.

در ادامه سرپرست شیلات هرمزگان با اشاره به حمایت های استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران گفت: به همت دولت مردمی امروز شاهد آغاز کلنگ زنی مجتمع پرورش میگوی کرگان(جنوبی و میانی) با بالغ بر دوهزار و ۵۰ هکتار وسعت با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بودیم.

مسعود بارانی از شهرستان میناب به عنوان یکی از شهرستان های مهم استان یاد کرد و گفت: این شهرستان بیش از شش هزار هکتار اراضی مستعد دارد که در صورت بهره برداری رسیدن این میزان، تولید میگوی پرورشی شهرستان میناب به بیش از ۲۰هزارتن خواهد رسید.

بارانی افزود: این مجتمع پرورش میگو برای بیش از هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و بالغ بر دوهزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

بارانی با اشاره به اینکه واگذاری این مجتمع از طریق فراخوان عمومی صورت گرفته است تصریح کرد: با بهره برداری از این مجتمع پرورش میگو  ۱۰۸ تعاونی از آن برخوردار می شوند.

گفتنی است، روستای کرگان در بخش بندزرک شهرستان میناب واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه