English

شهردار سنندج :

تدوین ۵۵ هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه‌گذاری در سنندج

6 اردیبهشت به عنوان روز سنه امکانی فراهم کرد که مردم فرهنگی شهر خلاق موسیقی جهان دقایقی گرد هم جمع شوند.

تدوین 55 هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه‌گذاری در سنندج

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، سیدانور رشیدی شامگاه امروز در افتتاحیه «هفته سنه» که با حضور پرشور مردم در «خانه کرد» سنندج برگزار شد، اظهار کرد: 6 اردیبهشت به عنوان روز سنه امکانی فراهم کرد که مردم فرهنگی شهر خلاق موسیقی جهان دقایقی گرد هم جمع شوند.

وی خاطرنشان کرد: قدمت شهر سنندج و بناها و محلات آن از یک سو و وجود مفاخر و هنرمندان و بزرگان این دیار موجب شده سنندج در طول تاریخ هدف گردشگران باشد.

رشیدی عنوان کرد: خدمت‌گذار مردم بودن را بهترین لقب برای خود می‌دانیم و به عنوان شهردار سنندج در مسیر خدمت به مردم این شهر با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد شهری آبادتر و توسعه یافته‌تر در تمام بخش‌ها باشیم.

شهردار سنندج اضافه کرد: سنندج نه تنها برای شهروندان آن بلکه برای همه کردها در داخل و خارج از مرزهای کشور عزیز است و عزت و سربلندی آن موجب خرسندی آنها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی بکر، تاریخی، فرهنگی و مردمانی اصیل و هنرمند در این دیار موجب شده که سنندج همواره مورد استقبال و مقصد گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور در ایام مختلف سال باشد.

رشیدی با بیان اینکه سنندج شهر فرهنگ و هنر برای ما عزیز است و تلاش در مسیر اعتلای آن را وظیفه و تکلیف می‌دانیم، افزود: از این تریبون از طرف خود و خانواده بزرگ شهرداری به مردم فرهنگی و هنرمند و هنردوست این دیار قول می‌دهم که به صورت شبانه‌روزی و با بهره‌گیری از هرآنچه در توان داریم در مسیر سربلندی سنندج و انجام خدمت‌گذاری ماندگار در آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: برای سربلندی بیشتر سنندج از تمام وجود مایه می‌گذاریم و اتفاقات بسیاری خوبی در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در این شهر در سال‌جاری آغاز می‌شود.

شهردار سنندج با بیان اینکه ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پیوستن دیار آواها و نواها به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه موسیقی، کسب عنوان پایتخت کتاب ایران، دارنده پایتخت دف جهان و انتخاب آن به عنوان پایتخت نوروز جهان از اقدامات ماندگاری است که با همت شهرداری و شورای شهر سنندج صورت گرفته و در معرفی و جهانی‌شدن بیشتر این دیار نقش بسزایی داشته است.

 

اجرای 30 عنوان برنامه شاخص فرهنگی در هفته سنه

وی در ادامه از تدوین و اجرای 30 برنامه شاخص و متنوع همزمان با هفته سنه خبر داد و  برپایی نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه ارشاد، برپایی نمایشگاه کتاب در بوستان کتاب، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت آصف، اجرای گروه موسیقی فولکلور سنندج و اجرای موسیقی کلاسیک و پاپ، اجرای چندین گروه تئاتر خیابانی به مدت یک هفته در پارک شانو و پیاده راه فردوسی، برپایی نمایشگاه و برگزاری اولین جشنواره عکاسی با موضوع هفته فرهنگی نگارخانه سوره، برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی در عمارت آصف، برگزاری مراسم اختتامیه قرآنی سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی و همایش پیاده روی خانوادگی از پارک کودک به مقصد میدان گاز، برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی در پارک شهدای 28 دی را از برنامه‌های شاخص این هفته در سنندج برشمرد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک همایش بزرگ برای جذب سرمایه‌گذار در شهر سنندج برگزار خواهد شد، گفت: کار مطالعاتی 24 پروژه سرمایه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 55 هزار  میلیارد ریال همچون تله‌کابین آبیدر انجام شده و برخی از آنها در سال‌جاری آغاز می‌شود.

به گفته وی، پروژه‌های سرمایه‌گذاری چند هزار میلیاردی را در نقاط مختلف شهر سنندج تعریف کرده‌ایم که اجرای هر کدام از آنها تحول زیادی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این شهر ایجاد خواهد کرد.

وی از راه‌اندازی دهکده سلامت به عنوان یکی از برنامه‌های مهم شهرداری سنندج در این دوره مدیریتی نام برد.

 

انجام 500 هزار مترمربع آسفالت

وی اضافه کرد: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه بهسازی معابر و خیابان‌ها نهضت آسفالت در شهر سنندج اتفاق می‌افتد.

وی اذعان کرد: در همین راستا بیش از 500 هزار متر مربع از خیابان ها و معابر شهر با اختصاص اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان آسفالت و بهسازی خواهد شد.

شهردار سنندج از توسعه سرانه فضای سبز به عنوان دیگر اولویت در شهرداری سنندج یاد کرد و افزود: 143 هکتار پارک و فضای سبز در بازه زمانی دو ساله به سرانه فضای سبز موجود اضافه خواهد شد.

رشیدی با تاکید براینکه عدالت‌محوری در تعریف و اجرای پروژه‌ها را ملاک اصلی در تعریف و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های شهرداری قرار داده‌ایم، گفت: در راستای ساماندهی قبرستان‌های قدیمی و پارک‌هایی که بعضا به محل تجمع معتادین تبدیل شده توافق‌های خوبی با اوقاف انجام داده‌ایم.

وی اظهار کرد: اجرا و عملیاتی کردن مرکز نگهداری معتادین متجاهر کمپ ماده 16 از دیگر اتفاقات بسیار خوبی بود که در شهر سنندج صورت گرفت و در حال حاضر بیش از 200 نفر از معتادین متجاهر در این مکان فرایند درمان و بهبودی و در ادامه توانمندسازی را طی می‌کنند.

رشیدی ادامه داد: تمام کمیسیون‌های شورای شهر دغدغه شهر دارند و دنبال اتفاقات خوب در حوزه‌های مختلف سنندج هستند.

وی اذعان کرد: شورا در کمال اتحاد و آرامش از برنامه‌های شهرداری حمایت می‌کند و همین همدلی و همراهی بین اعضا شورا و مدیریت شهرداری موجب شد در سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در بخش‌های مختلف و تحقق اهداف و برنامه‌ها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 3 ابر پروژه در شهر سنندج به زودی کلید خواهد خورد، اذعان کرد: شهرداری سنندج با حمایت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر 3 پروژه بزرگ عمرانی شامل طرح تعریض پل قشلاق، احداث تقاطع غیرهمسطح میدان محمدی و ورودی نایسر تعریف و اجرایی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه