English

۱۸۶۲ پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان قم صادر شد

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال گذشته تعداد 221 پروانه اشتغال به کار جدید و در مجموع 1862 پروانه اشتغال به کار حرفه مهندسی در استان صادر شده است.

۱۸۶۲ پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان قم صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج قم به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، ابوالفضل علیخانی اظهار کرد: در سال 1401 تعداد 221 پروانه اشتغال به کار جدید صادر، 1641 مورد تمدید و ارتقا پایه صادر شده است.

وی افزود: در سال گذشته پروانه اشتغال به کار معماران تجربی، انبوه سازی، کاردانی‌های فنی و مهندسین ساختمان به ترتیب به تعداد 38، 1، 62، 1862فقره وفق ضوابط و مقررات موجود صادر گردیده است. همچنین مجوز فعالیت در حرفه‌های مرتبط با ساختمان در قالب صدور پروانه اشتغال به کار شرکت های حقوقی اعم از آزمایشگاه‌های فنی، سازندگان مسکن و ساختمان، شرکت‌های طراح و ناظر و مهندسان مشاور به تعداد 172 پروانه صادر شده است.

علیخانی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در سال 1401 توضیح داد: براساس گزارش وضعیت سامانه پروانه های اشتغال به کار مهندسین، کاردان ها و معماران تجربی ساختمان (سپامک)، اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان  اداره کل کل راه و شهرسازی استان قم در سال 1401 رتبه نخست پاسخگویی را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد.

به گفته وی، در سال گذشته برای اولین بار در تمامی استان های کشور سه دوره آزمون برای واجدین شرایط اخذ پروانه، ارتقا و صلاحیت جدید در حرفه نظام مهندسی برگزار شد.

علیخانی در پایان خاطر نشان ساخت: سازمان های نظام مهندسی  و کاردانی ساختمان موظفند ضمن اطلاع رسانی و بهره گیری حداکثری از سرویس ارائه خدمات غیر حضوری نسبت به اقدامات اولیه فرآیند صدور، تمدید و یا ارتقای پروانه اشتغال به کار اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه