English

استاندار فارس تاکید کرد؛

توسعه میدان نفتی خشت و کمارج و افزایش میزان صادرات نفتی تا پایان سال

نماینده عالی دولت با حضور در شهرستان کازرون ضمن بازدید از نقاط مختلف شهرستان، با حضور در میدان نفتی خشت و کنارتخته خواستار توسعه میدان و افزایش صادرات نفت و حل مشکلات شهرستان کازرون گردید.

توسعه میدان نفتی خشت و کمارج و افزایش میزان صادرات نفتی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس به همراه جمعی از مدیران استانی به منظور بررسی وضعیت سایت پسماند کازرون و میدان نفتی خشت و کنارتخته در شهرستان کازرون حضور یافته و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند. ایشان ضمن تسلیت شهادت حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) و آرزوی تقدیر عاقبت بخیری برای همه مردم در شب های قدر بیان کرد: از مهمترین شئون عبادت و عاقبت بخیری، خدمت جهادی و بی منت به مردم است.

 

سایت پسماند کازرون ضروری و نیازمند دقت همه جانبه

استاندار فارس در ابتدا ضمن بازدید از سایت جمع آوری زباله فعلی شهر کازرون و سایت پیش بینی شده جدید، از نزدیک در جریان ویژگی های جغرافیایی، نقشه های تأسیساتی و فرایند اجرایی کار قرار گرفت.

ایمانیه در این بازدید ضمن دریافت گزارش مدیران شهری، دستگاههای استانی و نظرات مردمی گفت: ایجاد سایت پسماند کازرون امری ضروری و مورد نیاز است که لازم است با بررسی همه جانبه و دقت در مورد مکان آن تصمیم گیری شود.

ایشان با اشاره به نیاز شهر کازرون به این پروژه گفت: مسائل زیست محیطی، توجه به میادین و سفره های زیرزمینی و همچنین بافت طبیعی و جغرافیایی منطقه ضروری و زیربنای تصمیم گیری خواهد بود.

 

انتظار افزایش صادرات روزانه نفت تا سی هزار بشکه از میدان نفتی خشت و کنارتخته تا پایان سال

نماینده عالی دولت در استان فارس با حضور در میدان نفتی خشت و کنارتخته و بازدید از تأسیسات و فرایند شیرین سازی نفت خام تا مرحله صادرات آن گفت: انتظار ما افزایش روزانه صادرات نفت تا ۳۰۰۰۰ بشکه از میدان نفتی خشت و کنارتخته تا پایان سال ۱۴۰۲ می باشد که با تلاش نیروهای جوان، متعهد و متخصص داخلی قابل تحقق است.

استاندار فارس ضمن اخذ گزارش از  مدیر شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: تلاش خواهد شد تا مشکلات پیش روی توسعه میدان نفتی برداشته شود تا بتوانیم شاهد افزایش تولید، ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق منطقه باشیم.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی برای مشارکت در طرح های نفتی و سرمایه گذاری گفت: بستری فراهم گردد تا بخش های توسعه فازهای مختلف این میدان توسط بخش خصوصی انجام شود تا علاوه بر کاهش تصدی گری دولت، سرعت کار افزایش یابد.

استاندار فارس با بیان ظرفیت های داخلی در تولید قطعات و تجهیزات صنعت عظیم نفت و گاز کشور به دست متخصصین توانمند کشورمان گفت: لازم است در توسعه این میدان و سایر طرح های مشابه، در صورت وجود تجهیزات مشابه تولید داخل، از مشابه خارجی آن استفاده نگردد.

در این جلسه با بررسی میزان پیشرفت میدان و اخذ مشکلات پیش رو با دستور استاندار فارس، شرکت آب منطقه ای فارس متعهد به تأمین آب مورد نیاز میدان نفتی تا سقف تولید و صادرات ۳۰۰۰۰ بشکه نفت گردید. همچنین مقرر شد در جلسه جداگانه ای از ظرفیت شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در توسعه حوزه نفت و گاز استان فارس استفاده شود.

همچنین موضوع احداث پتروپالایشگاه در خشت نیز مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد باتوجه به قول مساعد وزیر نفت و با توجه به وجود متقاضیان از بخش خصوصی، اقدامات لازم پیگیری شود.


ریشه کنی اعتیاد و مبارزه با تولید مواد مخدر امری ضروری و تکلیف قانونی است

استاندار فارس در ادامه سفر خود به شهرستان کازرون ضمن بازدید هوایی، دستور امحاء مزارع کشت خشخاش شناسایی شده را صادر کرد. در این بازدید هوایی فرمانده انتظامی استان فارس گزارشی از مجموعه اقدامات فراجا در مبارزه با اینگونه مزارع ارائه نمود.

ایمانیه با تشکر از تلاش های عوامل مختلف مبارزه با تولید، توزیع و عرضه مواد مخدر در استان فارس به ویژه نیروی انتظامی و سپاه و بسیج گفت: ریشه کنی اعتیاد و مبارزه با تولید مواد مخدر ضمن سالم سازی جامعه و جلوگیری از آسیب های جدی به افراد و خانواده ها، امری ضروری و تکلیف قانونی است.

ایمانیه استاندار فارس در حاشیه سفر؛ در بازدید غیر منتظره و بدون هماهنگی قبلی از بیمارستان امام سجاد(ع) خشت و کنارتخته، از نزدیک با پرسنل و مراجعین این بیمارستان گفتگو و ضمن تشکر از زحمات کادر درمان این بیمارستان، در جریان مشکلات آن قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه