English

مدیرکل استاندارد کرمانشاه:

قالیشویی های استان کرمانشاه زیر ذره بین استاندارد قرار گرفتند

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از آغاز طرح نظارتی ویژه استاندارد در مراکز قالیشویی‌ استان در آستانه نوروز 1402 و در قالب طرح نظارتی عیدانه خبر داد.

قالیشویی های استان کرمانشاه زیر ذره بین استاندارد قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی حسین پور افزود: با توجه به آغاز طرح عیدانه استاندارد و با هدف ترویج مسئولیت اجتماعی و پایش مستمر بازار فروش کالاها و خدمات، ارزیابی کیفیت و نظارت بر واحدهای خدماتی قالیشویی از تاریخ 15 اسفند 1401 تا 15 فروردین 1402 در دستور کار اجرایی ویژه این اداره کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این طرح  کارشناسان استاندارد کرمانشاه بر چگونگی عملکرد قالیشویی ها بر اساس چک لیست الزامات استاندارد ملی ایران به شماره 2271 شامل مواردی از قبیل  غبارگیری قبل از شستشو، استفاده از شوینده های استاندارد مخصوص فرش، اندازه گیری مقدار PH(قلیایی) آب خروجی فرش ها پس از پایان شستشو، پرز سوزی و لکه گیری، نظارت کرده و در صورت مشاهده عدم انطباق با استاندارد ملی، اطلاع رسانی به همشهریان صورت خواهد گرفت.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه ضمن تشکر از همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط استان، از مراکز قالیشویی خواست که با بازرسان استاندارد در اجرای بهینه نظارت های ویژه عیدانه همکاری کنند .

قابل ذکر این که علاوه بر قالیشویی ها، نظارت بر مراکز اقامتی (هتل، هتل آپارتمان و زائرسراها)،  مراکز پذیرایی، شهرهای بازی، مراکز فروشگاهی زنجیره ای، پایانه های مسافربری (فرودگاهی، اتوبوسی و ریلی)، میادین میوه و تره بار و مراکز عرضه شیرینی و آجیل نیز در طرح عیدانه مورد پایش بازرسان اداره کل استاندارد قرار خواهند گرفت.

حسین پور عنوان کرد: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده  هرگونه تخلف، طی شبانه روز از طریق سامانه شکایات  ۱۵۱۷ پیگیری و یابا شماره تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ به اداره کل استان اطلاع رسانی نمایند، همچنین ازطریق سامانه پیامکی، نیز اصالت پروانه استاندارد روی محصول  را با ارسال شماره  ده رقمی  ذیل نشان استاندارد (رایگان) به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ استعلام فرمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه