English

۱۷ هزار سیلندر گاز مایع به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد امحا شد

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در راستای نظارت بر ایستگاه‌های شارژ سیلندر گاز مایع در استان کرمانشاه از ابتدار سال تا کنون تعداد 17000سلیندر های گاز مایع به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد امحا شده است.

۱۷ هزار سیلندر  گاز مایع به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد امحا شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، حسین پور مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: در راستای نظارت بر ایستگاه‌های شارژ سیلندر گاز مایع در استان کرمانشاه از ابتدار سال تا کنون  تعداد 17000سلیندر های گاز مایع به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد امحا و تعداد 14500شیر سلیند گاز مایع نیز باز سازی و نوسازی گردید.

وی افزود : با توجه به اینکه  استفاده از سیلندر گاز مایع نیازمند رعایت اصول ایمنی بویژه توجه یه قوانین و مقررات استاندارد، نحوه شارژ سیلندرها، نحوه نگهداری و همچنین شیر و اتصالات آن است که مصرف کنندگان باید به آن توجه کنند. طبق مواد ۹ و ۱۱ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تمرکز، عرضه و فروش گاز مایع توسط تاسیسات توزیع کننده گاز مایع بدون پروانه استاندارد، ممنوع است: گفت: هرگونه شارژ سیلندرهای مسافرتی، ۱۱ کیلوگرمی و با ظرفیت بیشتر در مراکز غیرقانونی و فاقد مجوز ممنوع بوده و متخلفین از قانون به دلیل به مخاطره انداختن سلامت و ایمنی شهروندان به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی خواهند شد

لازم به ذکر است  که ساختار تأسیسات و خدمات مربوط به شارژ و عرضه سیلندر گاز مایع مشمول مقررات استاندارد اجباری است این اقدام به منظور حفظ سلامتی و ایمنی مصرف‌کنندگان انجام شد.

وی در پایان گفت: هم استانی های محترم  در صورت مشاهده نقص، موارد را از طریق سامانه گویای 1517 در طول شبانه روز  و خط ارتباطی استانی  4517-083  و یا سایت اداره کل استاندارد به آدرس  Kermanshah.inso.gov.ir (در بخش ارتباط با ما) با اداره کل استاندارد استان کرمانشاه تماس حاصل فرمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه