English

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

حجم سد زاینده رود به ۳۰۸ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در حال حاضر حجم سد زاینده رود به ۳۰۸ میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم سد زاینده رود به ۳۰۸ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسن ساسانی در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود بیان کرد: حجم امروز سد زاینده رود ۳۰۸ میلیون مترمکعب است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۸ میلیون مترمکعب و متوسط بلند ۶۸۸ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره باینکه میانگین بارش‌ها در چلگرد سرشاخه اصلی حوضه زاینده‌رود یک هزار و ۲۷۰ میلیمتر است، اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته این مقدار یک هزار و ۱۱۳ میلیمتر و در بلند مدت تا امروز یک هزار و ۳۳ میلیمتر گزارش شده است.

این مقام مسئول در ارتباط با وضعیت تالاب گاوخونی گفت: از اول  اسفندماه امسال تاکنون حدود ۱۲ میلیون مترمکعب آب موجود در رودخانه زاینده‌رود به سمت تالاب گاوخونی جریان یافته است.

ساسانی ادامه داد: در پی افزایش خروجی سد زاینده رود برای تخصیص آب برای آبیاری کشت کشاورزان و پس از آن بارش‌های گسترده در منطقه، روان آب‌های متعددی در منطقه ایجاد شد که توانست بخشی از تالاب را تَر کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه از تاریخ یکم اسفندماه تا کنون شبکه‌های آبیاری کشاورزی بسته شده و هر چه آب در رودخانه وجود دارد به سمت تالاب گاوخونی در جریان است، گفت: امیدواریم با بارش‌های خوبی که در فروردین ماه در استان پیش بینی شده بتوانیم حجم آب بیشتری به سمت گاوخونی رهاسازی کنیم.‌

وی  با تاکید بر اینکه آب موجود در رودخانه را کنترل می کنیم و بخش عمده آن آورد میان حوضه‌ای است،افزود:پیش بینی می‌شود سال آبی کنونی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آورد رودخانه باشد که سهم کشاورزان غرب و شرق اصفهان براساس آن تعیین می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه رهاسازی نوبت دوم آب برای کشت غله شرق اصفهان رابطه مستقیمی با بارش‌ها دارد،گفت: اگر در فروردین ماه سال 1402بارندگی داشته باشیم احتمال دارد آب دیرتر باز شود.

این مقام مسئول اضافه کرد:درتلاش هستیم تا جریان آب موجود در رودخانه زاینده‌رود را در ایام نوروز و فروردین ماه حفظ کنیم.

ساسانی همچنین در خصوص احداث سد سرداب فریدونشهر گفت: عملیات سد۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تأمین اعتبار لازم پیش‌بینی می‌شود این سد در مهرماه سال آینده قابلیت آبگیری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در ارتباط با سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ توضیح داد: این سامانه آبرسانی برای کمبود آب شرب اصفهان با جدیت در حال انجام می باشد که در خرداد ماه سال 1402  فاز اضطرار آن وارد مدار می شود.

وی گفت: طرح انتقال آب بهشت آباد سال ۱۳۹۳ به شرکت آب نیروی ایران واگذار شد که در این طرح برای آب شرب اصفهان  ۲۵۰ میلیون مترمکعب پیش‌بینی شده است که در دولت سیزدهم به جدی پیگیر این پروژه هستیم.

حسن ساسانی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری برای آبفا مبالغی برای سامانه دوم و برای بخش تأمین آب شرب اصفهان دریافت کردیم، افزود: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان پول نقد از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری برای سامانه دوم آبرسانی اصفهان دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: این اعتبارات برای سامانه دوم سه ساله بالغ بر چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که مبلغی از آن در تعهدات دولت بوده و یک هزار و۵۰۰ میلیارد از محل تهاتر نفت و هزار میلیارد تومان از محل فروش املاک آب منطقه‌ای است  که امیدواریم تا اواسط اردیبهشت سال آینده به مزایده گذاشته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه