English

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد:

کاهش ۴۸ درصدی ذخیره سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ازکاهش 48 درصدی ذخیره سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته در اصفهان خبر داد.

کاهش 48 درصدی ذخیره سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسن ساسانی در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه درحال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود ۳۱۵ میلیون متر مکعب است،  بیان داشت: امسال در مقایسه با سال گذشته ذخیره سد زاینده‌رود ۴۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش ذخیره سد زاینده‌رود افزود: در حال حاضر ورودی سد زاینده رود ۱۶ متر مکعب و خروجی از آن ۸۴ متر مکعب بر ثانیه است.

ساسانی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون مقدار بارش‌ها  در سرشاخه‌های زاینده رود 1۱۷۶ میلی متر بوده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲124 میلی متر ثبت شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: در سال گذشته ذخیره آب در پشت سد زاینده رود ۷۰۱ میلیون متر مکعب بود درصورتیکه امسال به دلیل کاهش بارش ها این رقم به نصف کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هر هفته در جلسات با حضور مسئولان استانی، سازمان جهاد کشاورزی و صنف کشاورزان اصفهان وضعیت سد زاینده رود پایش شده و برای مدیریت مصرف آن تدابیری اندیشیده می‌شود که آب با رعایت الزامات برای شرب و بهداشت مردم اصفهان تا پایان شهریور برای کشاورزی نیز تأمین شود.

ساسانی اضافه کرد: برای تامین آب آشامیدنی و پایداری سد تا پایان شهریور ماه سال جاری ذخیره سد زاینده رود نباید از ۲۰۰ میلیون متر مکعب کمتر شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بیان داشت: بر پایه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان پاییز امسال گرم و خشک خواهد بود و بارش‌ها با تأخیر  و کمتر از حد نرمال پیش بینی می‌شود که البته این شرایط در حوضه آبریز زاینده رود و فلات مرکزی نیز به مراتب شدیدتر است و به همین دلیل مشکلات آبی در نیمه دوم سال جاری نیز ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه