English

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح:

۱۵۰۰ سرباز قمی دوره‌های مهارت آموزی را فرا گرفتند

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: طی ۵ سال گذشته افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار سرباز در کشور در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند که از این بین ۷۵۰ هزار نفر موفق به کسب گواهینامه‌های اشتغال شده‌اند.

۱۵۰۰ سرباز قمی دوره‌های مهارت آموزی را فرا گرفتند

به گزارش خبرگزاری موج قم، سردار موسی کمالی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از قرارگاه مهارت آموزی سپاه استان قم در گفت وگو باخبرنگاران، افزود: سالانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار سرباز وظیفه وارد نیروهای مسلح می‌شوند.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح از سال ۹۶ تصمیم گرفتند تا به واسطه خدمتی که سربازان برای حفظ استقلال و امنیت کشور انجام می‌دهند، قرارگاه‌های مهارت آموزی و توانمندسازی را برای اشتغال پس از دوران خدمت را راه اندازی کنند.

کمالی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار جوان آموزش دیده مهارتی در نیروهای مسلح یا وارد بازار کار شدند یا آماده ورود به آن هستند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت ارائه تسهیلات بانکی برای ورود سربازان مهارت دیده به بازار کار، ادامه داد: سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به سربازان آموزش دیده اختصاص یافته بود که بخاطر عدم آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، پرداخت وام‌های قرض الحسنه اشتغال از آذرماه سال جاری آغاز شده است.

وی با اشاره به پرداخت ۳ هزار فقره وام به سربازان وظیفه مهارت‌آموز، تصریح کرد: بخش عمده این تسهیلات توسط بانک سپه پرداخت شده و انتظار می‌رود ۱۷ بانک عامل دیگر نیز به تعهدات خود در این خصوص عمل کنند.

کمالی اظهار داشت: طی سال جاری ۶۳ هزار سرباز برای دریافت وام قرض الحسنه اشتغال ثبت نام کردند که از این بین پرونده ۴۴ هزار سرباز به بانک‌های عامل ارسال شده که از این بین مراحل تکمیل پرونده ۱۶هزار سرباز نهایی شده است.

وی در پایان عنوان کرد: از دولت و مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ کشور، توجه لازم را نسبت به پرداخت وام‌های قرض الحسنه به سربازان داشته باشند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۱۵۰۰ سرباز وظیفه در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کرده اند و گواهینامه‌های معتبر برای آنها صادر شده است.

سردار محمدرضا موحد افزود: قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه هم راستا با سایر نیروهای مسلح در سپاه استان قم نیز تشکیل شده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم ادامه داد: قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در سپاه استان قم با هدف جذابیت، نشاط، توانمندسازی و اشتغال راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری ۷۹ دوره آموزشی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره ورزش و جوانان برای سربازان وظیفه برگزار شده است.

موحد با اشاره به بسترسازی سپاه استان جهت آموزش در محیط واقعی کار برای سربازان وظیفه، تصریح کرد: این کارگاه‌های مهارت آموزی علاوه بر سپاه در سایر نیروهای مسلح مستقر در این استان نیز برپا شده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم تصریح کرد: برای سربازان وظیفه پس از گذراندن این دوره مهارتی، گواهینامه معتبر فنی و حرفه‌ای صادر می شود و به تبع آن امکان بهره‌مندی از وام اشتغال زایی نیز فراهم خواهد شد.

وی گفت: از دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها انتظار می‌رود در ارائه تسهیلات بانکی قرض الحسنه به سربازان برای ایجاد اشتغال همکاری لازم را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه