English

گروه پاپ «کهتر» چراغ هفدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس را روشن کرد

شب گذشته، یکم اسفند ماه هفدهمین جشنواره موسیقی فجر در شهر راز کلید خورد و تالار بزرگ حافظ میزبان، میهمانانی از گروه های موسیقی «پاپ کهتر» از شیراز، گروه قشقایی «همای ایل» از مرودشت و «عاشیق های تبریز» بود.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، در واپسین روزهای زمستان ۱۴۰۱ تالار حافظ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس میزبان هنرمندان موسیقی و علاقه مندان این حوزه بود و بدین ترتیب گروه پاپ کهتر از شیراز چراغ این جشنواره را روشن کردند و پس از آن گروه قشقایی همای ایل از مرودشت به هنرنمایی پرداختند. آخرین سانس این برنامه ها در ساعت ۲۲ به عاشیق های تبریز اختصاص یافت که با سازهای محلی خود توانستند حضار را به وجد آورند.

جشنواره موسیقی فجر شیراز

گروه پاپ کهتر را آریا کهتر سرپرستی می کند و خود خواننده و نوازنده گیتار نیز می باشد. در این گروه، مهدی حاجی زاده کیبرد، رضا معظمی گیتار، محسن رنجبر درامزف پیمان شریفی ساکسیفون و کامران عسکری گیتار باس را بر عهده دارند. این گروه سال ۱۳۹۷ تشکیل شده و در جشنواره های فجر دوره های دهم و یازدهم جزو گروههای برگزیده و اعضای گروه بیش از ۲۰ سال سابقه نوازندگی دارند.

 

گروه قشقایی «همای ایل» از مرودشت دومین اجرای جشنواره موسیقی فجر در شیراز را به خود اختصاص داد

گروه قشقایی «همای ایل» از مرودشت، دومین اجرای شب اول هفدهمین جشنواره موسیقی فجر در شیراز به میزبانی تالار بزرگ حافظ،  را مورد استقبال شهروندان و علاقه مندان هنر موسیقی قرار داد.

جشنواره موسیقی فجر شیراز

گروه قشقایی «همای ایل» از مرودشت به سرپرستی و نوازندگی نی توسط حسین زارع و نوازندگانی همچون، محمد جهانی عود، جلال قلی زاده کوبه ای، نیما ولی نقاره، علیرضا افراسیابی تار، مریم افراسیابی تار، آرمی لهراسبی، حدیث یاری، ساناز رحیمی و سولماز رحیمی همگی سه تار، محمد زارع و مریم همایون نی، نگین لهراسبی ویولن، مجید قاسمی و یاسر حیدری آواز، و علی اکبر کاظم زاده هماهنگ کننده گروه بودند.

این گروه به مدت ۱۰ سال در بیشتر جشنواره های استانی و کشوری از قبیل یاسوج، کرمان و بروجن شرکت کرده اند و برای اولین بار در تخت جمشید سه سال در مراسم سال تحویل اجرا داشته است.

 

هنرنمایی عاشیق‌های تبریز در آخرین سانس شب اول جشنواره موسیقی فجر فارس

 

تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در سومین اجرای شب اول جشنواره موسیقی فجر، میزبان هنرنمایی گروه موسیقی عاشیق‌های تبریز شد.

جشنواره موسیقی فجر شیراز

 

کنسرت گروه عاشیق‌های تبریز با تنظیم عاشیق حسن اسکندری و با همراهی شش نفر از نوازندگان ساز عاشیقی در تالار بزرگ حافظ به اجرا گذاشته شد. نوازندگان این گروه عاشیق علی کریمی، عاشیق اصغر راشدی، عاشیق جلیل خردمند، اسماعیل خدایی (بالابان)، رضا فره داغی (قاوال) و ولی کریم زاده (قاوال)می باشند.

 

جشنواره موسیقی فجر شیراز

امروز سه شنبه ۲ اسفند ماه تالار حافظ شیراز، در ساعت ۱۸:۳۰ میزبان گروه دف نوازان عندلیب از شیراز و دوستداران هنرمندان یزد می توانند در ساعت ۲۰:۳۰ شنونده گروه موسیقی سنتی راز باشند. اما تنها خواننده این جشنواره علی اصحابی است که ساعت ۲۲ به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

چهارشنبه ۳ اسفند ماه نیز کنسرت‌های شب آخر جشنواره موسیقی فجر فارس برگزار می‌شود.

این اجراها شامل، گروه «میسان» اهواز، گروه «شبدیز» بوشهر و گروه موسیقی «ایل احساس» از کهکیلویه و بویراحمد به ترتیب در سانس‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ و ۲۲ می باشند.

هفدهمین جشنواره موسیقی فجر در شیراز با حضور هشت گروه از استانهای فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، آذربایجان شرقی و خوزستان هر شب در سه نوبت یک ساعته در تالار بزرگ حافظ فرهنگ و ارشاد فارس، برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه