English

استاندار مازندران:

۱۰۴ واحد معدنی تعطیل در مازندران تعیین تکلیف می شوند

استاندار مازندران با اشاره به این که برای توسعه معادن استان می بایست شاهد اقدامات متحول گرایانه باشیم چرا که معادن استان از غنا و ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است، گفت: 104 واحد معدنی تعطیل در مازندران تعیین تکلیف می شوند.

104 واحد معدنی تعطیل در مازندران تعیین تکلیف می شوند

 ‎به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه شورای معادن استان با بیان اینکه اداره کل صمت در سه موضوع صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت دارد و در هر سه موضوع ضرورت آسیب شناسی و مسئله یابی باید صورت گیرد، اظهار داشت: ظرفیت های معدنی مناسبی در استان مازندران وجود دارد که هرگاه بحث معدن را در استان مطرح می کنیم می بایست به فکر آورده های مالی و ارزش افزوده پس از استخراج باشیم چرا که ارزش افزوده معادن موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه‌ داد: 104 واحد معدنی استان مازندران در حال حاضر تعطیل می باشند که در این جلسه مصوب کردیم نسبت به راه اندازی مجدد این واحدها اقدام شود.

استاندار مازندران اضافه کرد: تحولی را در اداره کل صمت و در سه بخش صنعت، معدن و تجارت می بایست شاهد باشیم که در همین راستا دستور دادیم سه میز صنعت، معدن و تجارت با حضور کارشناسان ارشد این سه بخش‌ فعال شود.

وی بیان داشت: هرچقدر بتوانیم موضوعات مربوط به صمت را به اهل فن بسپاریم شاهد اقدامات قابل توجهی خواهیم بود و اداره کل صمت می بایست طوفان فکری ایجاد کند و در حوزه صنعت می بایست اقدامات مهم را رقم بزنیم چراکه ظرفیت های مناسبی در صنعت استان وجود دارد و لازم است در حوزه معادن استان بهره وری اعمال شود تا زمینه ساز صادرات محصولات معدنی استان به کشورهای دیگر شود.

رئیس شورای اداری استان مازندران عنوان داشت: مازندران در بخش معادن بسیار غنی است و معادن می تواند استان مازندران را متحول کند و بر آن هستیم راهکارهای مناسبی تاکنون اتخاذ نشده است و دستگاه های اجرایی مسئول باید بدانند چیزی به نام نمی شود نداریم.

وی با بیان این که چند صدایی در استان مازندران در حوزه معدن وجود دارد که می بایست این روند اصلاح شود، تصریح کرد: معدن یکی از مهم ترین منابع درآمدی اقتصادی استان مازندران محسوب می شود و در بخش تولید ناخالص داخلی، معادن استان می توانند فضای رشد اقتصادی استان را متحول کنند.

حسینی پور با اشاره به این که برای توسعه معادن استان می بایست شاهد اقدامات متحول گرایانه باشیم چرا که معادن استان از غنا و ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است، یادآور شد: برنامه راهبردی معادن استان از سوی اداره کل صمت استان تدوین شود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل صمت استان با فرمانداران شهرستان هایی که معادن دارند می بایست تعامل مناسبی برقرار کنند تا شاهد ایجاد گفتمان واحد فرمانداران با صمت استان در مورد مقوله معادن باشیم، تأکید کرد: سازمان محیط زیست با استفاده از فناوری های نوین و جدید راهکارهای استفاده از معادن را می بایست به فعالین این حوزه پیشنهاد دهد ولذا دستگاه های اجرایی می بایست پیرامون راهبرد توسعه ای معادن همسو‌ شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه